OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team på sjöpolisen söker vi nu en strukturerad planerare som trivs i en föränderlig miljö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv.
Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta görs genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i region Stockholm.
Huvuduppdraget för Sjöpolisen är att säkerställa alla Polismyndighetens behov i marin miljö och är en operativ regional förmåga med ett nationellt ansvar. Uppdraget gäller vid fred, fredstida krissituationer och höjd beredskap.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare på sjöpolisen kommer du att ha ett övergripande ansvar för planering av verksamheten både på kort och lång sikt. I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter rörande personal och utrustning kopplat till sjöpolisens verksamhet. Du kommer tillsammans med sektionschef, operativ samordnare och gruppchefer planera personalresursen för att på bästa möjliga sätt uppnå verksamhetsbehovet. Detta med hänsyn till både arbetsmiljö och till att våra kollektivavtal ASA/polis efterföljs.
Vidare består dina arbetsuppgifter bland annat av att hantera periodplanering och veckoplanerad arbetstid för sektionens anställda, alltifrån underlag om verksamhetsbehov till slutlig lösning genom registrering och i arbetet i systemen Heroma, COPS och UBW. Det kommer att innebära lösning av vakanser dag till dag men även bemanning av specifika kommenderingar och planering av årets semestrar. Stabsarbete kan också förekomma.
Verksamheten står inför förändring och vi ser därför att du trivs att arbeta i en föränderlig miljö där du har möjlighet att forma arbetet framåt. I din roll som planerare kommer du att du har daglig kontakt med operativa samordnare, gruppchefer och medarbetare i den yttre verksamheten vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasieexamen
• Minst ett år sammanhängande arbetslivserfarenhet som planerare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Svenskt B-körkort
Det är meriterande om du även har:
• Kunskap och erfarenhet av arbete i personal- och ekonomisystem.
• Erfarenhet av stabsarbete
• Goda kunskaper om arbetstidsavtal/schemaläggning
• Erfarenhet av extern och intern samverkan som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av arbete som koordinator, samordnare
Personliga egenskaper:
• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter vid behov.
• Ha förmåga att prioritera
• Ha förmåga att ta initiativ och trivs i en föränderlig miljö
• Ha god förmåga att samarbeta både internt och externt
• Kunna arbeta självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning
Du ska också vara beredd att utveckla dig själv och den verksamhet du arbetar i
Vi lägger stor vikt personliga egenskaper i den här rekryteringen.
ÖVRIGT
Placeringsort: Nacka (kommer att flytta till Frihamnen under 2025)
Funktion: Handläggare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16/10- 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63