OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och lösningsorienterad planerare till lokalpolisområde östra Skaraborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
PO Skaraborg
Polisområde Skaraborg omfattar 15 kommuner och är organiserat i två lokalpolisområden; östra Skaraborg och västra Skaraborg. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.
LPO östra Skaraborg
Lokalpolisområdet innefattar kommunerna, Skövde, Tibro, Hjo, Karlsborg Mariestad, Töreboda, Gullspång, Falköping, Tidaholm och har totalt ca 168 000 invånare. Huvudort i lokalpolisområdet är Skövde och här arbetar drygt 220 medarbetare.
I denna roll ingår du i gruppen Stöd/Service som består av ytterligare tre planerare med liknande arbetsuppgifter samt förundersökningsledare, kommunpoliser, utbildningssamord-nare och handläggare. Du har tillsammans med övriga planerare ett tätt samarbete samt kunskaps- och erfarenhetsutbyte och tillsammans utgör ni navet mellan de olika verksamheterna inom lokalpolisområdet.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som planerare ingår bland annat:
• planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• bereda semesterplan
• bemanna personal till utbildningar
• administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• granska lönepåverkande händelser i Heroma
• vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• hantera arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid
• protokollföring vid möten
• övriga administrativa uppgifter
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• polisexamen alternativt godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller liknande arbetsuppgifter
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• vana av att arbeta med Officepaketet, särskilt Excel
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system såsom COPS, Heroma, Agresso och PÄR
• erfarenhet av arbete inom service, företrädesvis i form av personliga möten
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som planerare fungerar du som en knutpunkt mellan olika funktioner inom lokalpolisområdet, det är därför av stor vikt att du är lyhörd och prestigelös med mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Då arbetsbelastningen kan variera och stundtals vara hög krävs det att du är stresstålig, flexibel och har lätt för att prioritera och skapa struktur. Du tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem och arbetar proaktivt för att effektivisera arbetet. Rollen förutsätter att du har en god förmåga till helhetssyn och en förståelse för hur olika delar av verksamheten är integrerade med varandra.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
• Anställning: Tillsvidareanställning som polisassistent/handläggare med funktion planerare.
• Tjänsteställe: Skövde
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 september 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke
Handläggare Lennart Eriksson
Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02