OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Vi söker nu en planerare som vill vara med och utveckla Socialpsykiatrin i Örebro kommun!
Om tjänsten
Som planerare kommer du främst arbeta på uppdrag av Avdelningschefen för Socialpsykiatrin med olika former av förbättrings och utvecklingsfrågor. En stor del av arbetet innebär dessutom att ge kvalificerat administrativt stöd till avdelningschefen. Du kommer både att arbeta självständigt, dels med större omfattande verksamhetsfrågor men även med mindre och kortare uppdrag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• delta och ge stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten samt genomföra verksamhetsuppföljningar enligt årsprocess
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till avdelningschefen, t.ex. med skrivelser av olika slag
• leda och driva uppdrag och projekt
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• på uppdrag organisera, driva och följa upp arbetet med verksamhetsspecifika processer
• utreda, analysera och utarbeta underlag i verksamhetsspecifika frågor
• ge verksamhetsspecifikt specialiststöd inom ett eller flera områden och agera sakkunnig
• medverka och följa upp införandet av resursfördelningsmodell
• omvärldsbevakning
Kompetenskrav
• högskole-/universitetsexamen som socionom, beteendevetare, arbetsterapeut eller annan universitetsutbildning om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• körkort B
• erfarenhet av samordnings-, planerings-, uppföljnings- och strategiskt utvecklingsarbete
• god datorvana
Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ser möjligheterna i förändringar. Du tar egna initiativ, sätter igång processer och uppnår resultat. Det är viktigt att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är strukturerad och noggrann när du systematiskt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tycker att det är intressant att arbeta både med små, korta uppdrag såsom mer långsiktiga processer. Vi ser även att du har mod att agera efter din egen övertygelse samtidigt som du kan lyssna på andra. Du trivs i enskilda möten lika mycket som du trivs i små och stora grupper.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• god kunskap om lagarna SoL, LSS och HSL
• erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem och IT-systemstöd, till exempel Treserva
• god kännedom och erfarenhet av verksamhetsområdet
• erfarenhet av att arbeta i politisk styrd organisation
• tidigare erfarenhet av att driva och arbeta i projekt
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Förvaltningen för funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 maj.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67