Planerare till Socialpsykiatrin

Planerare till Socialpsykiatrin

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter? Vi söker nu en planerare som vill vara med och utveckla Socialpsykiatrin i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som planerare kommer du främst arbeta på uppdrag av Avdelningschefen för Socialpsykiatrin med olika former av förbättrings och utvecklingsfrågor. En stor del av arbetet innebär dessutom att ge kvalificerat administrativt stöd till avdelningschefen. Du kommer både att arbeta självständigt, dels med större omfattande verksamhetsfrågor men även med mindre och kortare uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• delta och ge stöd i utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten samt genomföra verksamhetsuppföljningar enligt årsprocess
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till avdelningschefen, t.ex. med skrivelser av olika slag
• leda och driva uppdrag och projekt
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• på uppdrag organisera, driva och följa upp arbetet med verksamhetsspecifika processer
• utreda, analysera och utarbeta underlag i verksamhetsspecifika frågor
• ge verksamhetsspecifikt specialiststöd inom ett eller flera områden och agera sakkunnig
• medverka och följa upp införandet av resursfördelningsmodell
• omvärldsbevakning

 

Kompetenskrav

• högskole-/universitetsexamen som socionom, beteendevetare, arbetsterapeut eller annan universitetsutbildning om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer likvärdig 
• körkort B
• erfarenhet av samordnings-, planerings-, uppföljnings- och strategiskt utvecklingsarbete
• god datorvana

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ser möjligheterna i förändringar. Du tar egna initiativ, sätter igång processer och uppnår resultat. Det är viktigt att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är strukturerad och noggrann när du systematiskt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tycker att det är intressant att arbeta både med små, korta uppdrag såsom mer långsiktiga processer. Vi ser även att du har mod att agera efter din egen övertygelse samtidigt som du kan lyssna på andra. Du trivs i enskilda möten lika mycket som du trivs i små och stora grupper.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• god kunskap om lagarna SoL, LSS och HSL
• erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem och IT-systemstöd, till exempel Treserva
• god kännedom och erfarenhet av verksamhetsområdet
• erfarenhet av att arbeta i politisk styrd organisation
• tidigare erfarenhet av att driva och arbeta i projekt

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Förvaltningen för funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 maj.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 6 maj 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


20 september 2024

Familjerättssekreterare

Familjerättssekreterare

20 september 2024