OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örebro är en kommun med stark tillväxt och på stadsbyggnad planerar vi för utvecklingen av vårt framtida Örebro. Politiken är våra uppdragsgivare som vi har ett tätt samarbete med, samtidigt har vi alltid medborgarna i fokus.
Om tjänsten
Planeraruppdraget inom Stadsbyggnads stab är omväxlande och intressant! Staben är ett viktigt och självklart kugghjul för Stadsbyggnads verksamhet som driver, fångar och samordnar frågor och uppdrag! Vårt uppdrag är att ge stabilitet till ledning och verksamhet, bidra med verksamhetsutveckling och innovativa arbetssätt, samt att vara en strategisk samarbetspartner med administrativ kunskap kombinerat med samhällsvetenskapligt perspektiv. Du kommer jobba både enskilt och i team med processer och uppdrag.
Från och med januari 2023 kommer Örebro kommun ha en ny organisation med nämnder och förvaltningar. Detta innebär att vi kommer ha en del förändringsarbete på gång, vilket du som medarbetare kommer vara delaktig i. I dina uppdrag har du ett kontinuerligt samarbete med annan årsprocessledare, chefer, strateger, samordnare, verksamhetsutvecklare m m.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• samordna och leda förvaltningens återkommande processer för nämnd såsom årsprocess (budget- och verksamhetsplanering, prognoser, årsberättelse), internkontroll m.m.
• utreda och utarbeta underlag i samarbete med verksamhetsföreträdare inom analys av resultat och indikatorer för uppföljning
• genomföra föredragningar i nämnd, framförallt inom årsprocessarbetet
• arbeta med verksamhetsutveckling med fokus på för effektiva processer, digitala och innovativa arbetssätt, attraktiv arbetsplats, samverkan och dialog och hållbar ekonomi
• leda och driva uppdrag och projekt, ge metodstöd i förändringsledning, bidra i kulturförflyttningar och facilitera arbetet i olika uppdrag
• samordna och utveckla kompetensutvecklingsinsatser inom förvaltningen, representera förvaltningen i aktuella frågor t ex jämställdhet, civila samhället, säkerhet etc.
• samordna interna beredningsforum och utföra förekommande administrativa uppgifter inom stabens verksamhetsuppdrag
Kompetenskrav
• universitetsexamen inom exempelvis statsvetenskap, samhällsvetenskap, administration, kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet/kunskap om ledning och samordning av processer
• erfarenhet/kunskap från offentligt styrd verksamhet
• erfarenhet/kunskap om verksamhets- och kvalitetsutveckling
• mycket god digital kompetens i Office 365
Du är en driven och målinriktad person med ett arbetssätt som kännetecknas av struktur, kvalitét och flexibilitet. Du har god analytisk förmåga och kan anta ett helhetsperspektiv samt se sakers långsiktiga betydelse och påverkan. Du besitter en mycket god samarbets-, initiativ- och kommunikativ förmåga. Du har lätt för att sammanfatta och presentera frågor i ett relevant sammanhang. Du uttrycker dig mycket väl i svenska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• kunskap om samhällsbyggnadsområdet
• kunskap om diarieföring
• kunskap om informationssäkerhet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: maj/juni eller enligt överenskommelse t.o.m. ca. 1 år
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadsmiljöinvesteringar, mark och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning. På förvaltningen arbetar cirka 150 medarbetare som har olika specialistkunskaper. Vi är en sammansvetsad förvaltning, vi lär oss av varandra och vi strävar ständigt mot en än högre tillitskultur.
Staben med 12 medarbetare ger stöd till förvaltningsledning och verksamhet. Staben arbetar främst på uppdrag av förvaltningsledning och uppdragen bemannas beroende av uppgift, kompetens och inriktning.
Vårt nybyggda kontor i Citypassagen är modernt och aktivitetsbaserat och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt eller på plats. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 april.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67