OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet inom myndighetsutövning, erfarenhet av utvecklingsarbete och är redo för nya utmaningar? Här får du komma till en ny avdelning där du blir en viktig funktion. Vi erbjuder ett roligt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara framåtdrivande tillsammans med dina kollegor. Välkommen till oss på Uppföljningsavdelningen!
Om tjänsten
Som planerare hos oss kan vi erbjuda dig en bred och spännande roll. Du kommer att ansvara för utredningsuppdrag och ta in information som du analyserar och sammanställer för att sedan redovisa det skriftligt. I rollen kommer du jobba strategiskt vilket innebär att du tar fram det underlag som krävs och ta hand om inkommande frågor på övergripande nivå. Du kommer vara delaktig i arbetet med ständiga förbättringar av våra rutiner och riktlinjer med fokus på det som berör vårt område. Vidare får du i rollen också handlägga och fatta beslut i ärenden utifrån delegation. Du kommer utreda och handlägga på del av din tjänst och ha huvudansvar för flera delegationer. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp med planerare där ni delvis jobbar i team och har ett utbyte av varandra. Du kommer ha kontakt med politiker, medborgare, verksamhetschefer, rektorer, fristående utförare samt tjänstemän i andra kommuner. Du får också samarbeta med andra professioner såsom utredare, ekonomer, handläggare och administratörer.
I tjänsten jobbar du främst enligt Skollagen förutom de lagstiftningar som ligger till grund för myndighetsutövning. Du ska vara en god tolkare av lagstiftningen och kunna vägleda andra i vad som gäller för ditt ansvarsområde. I rollen ser vi att du jobbar övergripande och kan kunna ställa om utifrån de politiska beslut som innebär förändringar inom Förskole- och grundskoleförvaltningen om så krävs.
Exempel på arbetsuppgifter:
• kvalificerat utredningsarbete
• skriva fram olika underlag som uppdragsdirektiv
• utreda och besluta inom din delegation
• revidering av och skapande av riktlinjer
• leda möten och processer som rör ovanstående
• ta fram statistik och planeringsunderlag inom ditt område
Om arbetsplatsen
Uppföljningsavdelningen är en ny avdelning på Förskole- och grundskoleförvaltningen. Under avdelningen finns Kansli/stab och Planeringsenheten. Denna tjänst är förlagd på planeringsenheten. Vi servar medborgare, förvaltningsledningen, verksamheterna och politiken.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som planerare ser vi att du är trygg, flexibel och noggrann. Du kommer att arbeta mycket med dokumentation och ha flera kontaktytor vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift. Det är också viktigt att du kan jobba både självständigt och i team, samt kommer med nya idéer som du även kan motivera för andra för att se till att de genomförs. Du kommer att arbeta med komplicerade frågor som ställer krav på din analysförmåga och att du kan bryta ner problem i sina beståndsdelar. Det är viktigt att du har ett brett perspektiv på frågor och att du ser på sakers långsiktiga betydelse.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• examen från högskola/universitet om minst 180 hp, exempelvis är du utbildad beteendevetare, jurist, statsvetare alternativt annan utbildning arbetsgivaren finner relevant
• minst två års erfarenhet av myndighetsutövning
• erfarenhet av utredningsarbete
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna inom förskola och skola
• goda datakunskaper och erfarenhet av att ha arbetet i Office 365 och administrativa system
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet w3d3
• erfarenhet av att driva projekt
• erfarenhet och kunskap av systematisk utvärdering och uppföljning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 mars.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67