OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu planerare till Utredningsenheten i Region Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Utredningsenheten i Stockholm består ca 1000 medarbetare fördelat på 14 sektioner och ett kansli. Enhetens två kansligrupper kommer att bilda en kanslisektion under våren 2024.
Utredningsenheten ansvarar för de brott som ska utredas på regional nivå, brottssamordningen, brottsoffer- och personsäkerhetsarbetet, den forensiska och IT-forensiska verksamheten, lokala brottsplatsundersökare, kamerabevakning med UAS (drönare) samt teknikspaningsverksamheten i regionen.
Utredningsenhetens kansli har som uppgift att arbeta mot hela enheten avseende administrativa ärenden, samordning av operativ ledning och utbildning samt planering av arbetstider, beredskapsverksamhet med mera.
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurser mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag.
Främsta arbetsuppgifter:
• Planering av personalresurser
• Beräkningar av tjänstgöringslistor
• Bemanning av personal
• Planering av enhetens gemensamma beredskapsverksamhet
• Administrera avvikelser som uppkomna händelser och frånvaro
• Semesterplanering
• Kvalitetssäkra planeringen och se till att planeringsdirektiven följs
I ditt arbete kommer du att ha direktkontakt med såväl medarbetare och chefer. Du kommer också att vara delaktig i att driva och utveckla sektionernas resursplanering och i att utveckla metoder och system som gynnar verksamhet och ekonomi.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner relevant
• God datorvana
• B-körkort med manuell växellåda
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Arbetslivserfarenhet från administration och logistik eller annan motsvarande erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten
Vi ser det meriterande om du utöver ovan även har:
• Tidigare erfarenhet av personalplanering och personaladministration
• Deltagit i utvecklingsarbete avseende arbetstidsplanering
• Dokumenterad erfarenhet av arbete i Excel
• Arbetat i Heroma
• Kunskap om lagar och regler som styr arbetstid, ledigheter och frånvaro
Personliga egenskaper
Vi söker dig med ett engagerat och positivt förhållningssätt som kan arbeta självständigt och i grupp för att nå gemensamma mål. Du är driven och gillar att ta ansvar. För att passa i rollen behöver du ha en fallenhet för att jobba strukturerat och noggrant. Eftersom vi arbetar efter en planeringsprocess och behöver lösa hastigt uppkomna händelser så behöver du vara lösningsfokuserad och flexibel samt ha en förmåga att hantera periodvis högt tempo.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Funktion: Administratör
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24/11 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63