Planerare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Planerare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som planerare inom Vård- och omsorgsförvaltningen, hemtjänst.

Du har ansvar för hela planeringsprocessen och ser till att det dagliga arbetet flyter på i dialog med enhetschef och personal. I uppdraget ingår att planera in nya insatser samt förändringar av insatser hos våra omsorgstagare.

Som planerare har du även ansvaret för den dagliga bemanningen genom att tillsätta vakanser vid frånvaro hos personal. I arbetet ingår även administrativa uppgifter. Du ansvarar för att personal får de bästa förutsättningarna för att ge omsorgstagarna en god omvårdnad och omsorg inom ramen för insatserna. Du har kontinuerlig dialog med omsorgstagare, medarbetare samt interna och externa samarbetspartners. Som administratör kommer även fokus att vara på att både tänka och agera utifrån kostnadseffektiva arbetssätt, med verksamhetens behov som grund

Planeraren arbetar måndag till fredag.

KVALIFIKATIONER
De kvalifikationer som krävs för tjänsten är följande:
- Utbildning inom vård och omsorg
- Van datoranvändare
- Kunskap och färdighet i schemaläggning
- Erfarenhet av praktiskt arbete inom vård och omsorg
- Erfarenhet av system, Life Care, Visma, Phoniro, Multiaccess och tidigare arbete som planerare är meriterande

För att trivas med tjänsten hos oss behöver du vara strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du behöver kunna hantera många saker samtidigt, vara lugn, stabil, självgående, prioritera rätt fast det händer mycket omkring dig. Att tycka om administration, ordning och reda, är viktigt för denna tjänst samt utveckla och bidra till gott samarbete med övriga planerare.

Körkort B är ett krav.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning".
Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid.

Krav på uppvisande av vaccinationsbevis för covid-19 vid anställning.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ronneby kommun
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024