OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
Planeringsenheten är en central planeringsenhet som tillhör stöd och omsorg (hemtjänst och nattpatrull). Inom stöd och omsorg jobbar vi med personer som behöver olika typer av stöd och hjälp i hemmet. Vårt arbete gör skillnad i andra människors vardag och vi utför insatser hos våra brukare dygnet runt. Vi arbetar också utifrån att våra brukare ska vara delaktiga och ha inflytande kring hur och när insatserna ska utföras. Vi arbetar med att tillgodose våra brukares behov inom ramen för de insatser de blivit beviljade och vi tar ansvar för att göra det med ett gott bemötande. Vår verksamhet styrs av lagstiftning, bland annat socialtjänstlagen. Vår verksamhet är indelad i två geografiska områden, söder och norr.
Ditt jobb är viktigt
Som planerare/administratör har du en central roll i verksamheten där många uppgifter kommer att hanteras av dig. Du ansvarar för att medarbetarna får de bästa förutsättningarna för att ge kunderna god omvårdnad och social omsorg inom ramen för deras biståndsbeslut. Målet är att skapa delaktighet, självbestämmande och trygghet för brukarna inom hemtjänsten.
En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för den dagliga insatsplaneringen både på lång och kort sikt samt att personalbemanningen fungerar, både planerad och oplanerad.
I tjänsten ingår även bevakning samt verkställande och avslut av inkomna och pågående biståndsbeslut, allt för att säkerställa kundernas aktuella behov. Du har en kontinuerlig dialog med våra brukare, medarbetarna samt interna och externa samarbetspartners, som exempelvis biståndshandläggare, anhöriga och övriga kontaktytor.
Rollen innefattar även social dokumentation, samt utvärderingar och uppföljningar av olika resultat.
Som administratör kommer även fokus att vara på att både tänka och agera utifrån kostnadseffektiva arbetssätt, med verksamhetens ekonomi i åtanke.
Det här är du
Vi söker dig som har erfarenhet av tidigare samordnaruppdrag, erfarenhet av exempelvis planering, bemanning eller andra administrativa uppgifter.
Du har god kunskap i social dokumentation och minst en gymnasieutbildning alternativt är undersköterska. Meriterande är erfarenhet av Life Care Planering /Utförare. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift samt har god datorvana och vana inom modern teknik. Du kommer att vara underställd enhetschef.
För att trivas med tjänsten hos oss behöver du vara strukturerad, analytisk och lösningsorienterad, kunna hantera många saker samtidigt, vara lugn, stabil och självgående samt prioritera rätt trots att det händer mycket omkring dig. Det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter, arbetar mot uppsatta mål med fokus på resultat genom ditt sätt att prioritera och agera i olika situationer. Det är en föränderlig verksamhet och att kunna hantera det är ett krav. Att tycka om administration, ordning och reda, är också viktigt.
Du har lätt för att samarbeta, lyssna och kommunicera. Du drivs av att samarbeta och göra skillnad tillsammans med andra samt att du värdesätter kunskapsutbyte för att förbättra och effektivisera vår verksamhet.
Kompetenskrav
Gymnasieutbildning
Erfarenhet från liknande arbete
Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Tillträde snarast. Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Utdrag ur belastningsregistret
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.