Planerare/Administratör till Skarpnäcks södra hemtjänst

Planerare/Administratör till Skarpnäcks södra hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Beskrivning
Som Planerare/Administratör har du en central roll i verksamheten där många uppgifter kommer att hanteras av dig.

Du ansvarar för att medarbetarna får de bästa förutsättningarna för att ge kunderna god omvårdnad och social omsorg inom ramen för deras biståndsbeslut. Målet är att skapa delaktighet, självbestämmande och trygghet för Skarpnäcks kunder inom hemtjänsten.

En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för den dagliga insatsplaneringen både på lång och kort sikt samt personalbemanningen, både planerad och oplanerad.   

I tjänsten ingår även bevakning samt verkställande och avslut av inkomna och pågående biståndsbeslut, allt för att säkerställa kundernas aktuella behov. Du har en kontinuerlig dialog med våra kunder, medarbetarna samt interna och externa samarbetspartners, som exempelvis biståndshandläggare, anhöriga och övriga kontaktytor.

Rollen innefattar även till viss del social dokumentation i det dagliga, följa upp och stötta medarbetare i skrivandet av genomförandeplan samt utvärderingar och uppföljningar av olika resultat.

I rollen ingår även att göra hembesök hos nya kunder, möten och utbildningar kring digitalisering inom välfärden. Du kommer att få ansvara för Agresso (kontering av fakturor och göra beställningar). Du har mindre gruppmöten med medarbetare där ni går igenom kunder och förhållningssätt.

Som administratör kommer även fokus att vara på att både tänka och agera utifrån kostnadseffektiva arbetssätt, med verksamhetens ekonomi i åtanke.

Personliga egenskaper
För att trivas med tjänsten hos oss behöver du vara strukturerad, analytisk och lösningsorienterad, kunna hantera många saker samtidigt, var lugn, stabil, självgående samt prioritera rätt trots att det händer mycket omkring dig. Det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter, arbetar mot uppsatta mål med fokus på resultat genom ditt sätt att prioritera och agera i olika situationer. Det är en föränderlig verksamhet och att kunna hantera förändringar är ett krav. Att tycka om administration, ordning och reda, är viktigt för denna tjänst.

Du har lätt för att samarbeta, lyssna och kommunicera. Du drivs av att samarbeta och göra skillnad tillsammans med andra samt att du värdesätter kunskapsutbyte för att förbättra och effektivisera vår verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av tidigare samordnaruppdrag och arbetat några år inom hemtjänsten med dokumenterad erfarenhet av exempelvis planering, bemanning eller andra administrativa uppgifter inom hemtjänst eller inom vård och omsorg.

Du har god kunskap i social dokumentation och minst en gymnasieutbildning alternativt är undersköterska. Meriterande är erfarenhet av Schemos, Agresso, Medvind, Paragå och kunskaper i excel.

Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift samt ha god datorvana och vana inom modern teknik. Du är direkt underställd enhetschef.

B-körkort är meriterande.

Övrigt
Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid, friskvårdstimme alternativt
friskvårdspeng samt sommararbetstid.

Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar gym och
träningsanläggningar. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar

Läs mer om staden som arbetsgivare här: https://jobba.stockholm/formaner

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katharina Levi, biträdande enhetschef
08-508 155 25
Helen Berg, biträdande enhetschef
08-508 155 17
Helén Berg
08-508 155 17

Sammanfattning

Besöksadress

Björkhagsplan 6
None

Postadress

Björkhagsplan 6
Johanneshov, 12117

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024