OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Kvarken Ports erbjuder logistiktjänster i noderna där sjöfart, järnväg och vägar möts. Vi driver och utvecklar hamnverksamheterna i Umeå och Vasa med service som högsta prioritet. Vi vill vara det bästa
alternativet när det handlar om effektiva transporter som stärker globala handels- och transportvägar.
Umeå hamn består idag av drygt 100 ha mark och 1300 meter kaj fördelat på 14 kajplatser. Inom hamnområdet finns också förutom körvägar 14 km järnvägsspår (varav 6 km är elektrifierad). Under de närmaste åren byggs det en i princip ny hamn och vi har höga ambitioner! Det trafikslagsövergripande perspektivet och samspelet mellan sjöfart, järnväg och väg löper som en röd tråd i vårt arbete. Sjöfartens omställning och samhällets ambitioner att öka sjöfartens andel i logistikflödet innebär att vi har ett omfattande och viktigt arbete framför oss. Läs mer om vår verksamhet på vår webbplats: www.kvarkenports.com
Hamnen är en spännande och myllrande arbetsplats där man både får känna på pulsen ute i verksamheten samtidigt som man får möjlighet att jobba med tekniskt och logistiskt komplicerade utmaningar.
Dina arbetsuppgifter
Att arbeta på Kvarken Ports ger dig ett omväxlande arbete med stort ansvar i en internationell miljö där det händer saker hela tiden. Är du en ansvarsfull person med intresse för logistik och ledarskap? Då är vi i hamn.
Som planerare/arbetsledare hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor på Kvarken Ports att ansvara för fartygsförläggning, godshantering och godslagring. Din roll innebär även ett personal- och arbetsledaransvar för hamnens 13 kranförare. Du kommer se till att den dagliga driften fungerar med allt vad det innebär. Arbetet innefattar en stor del administration i form av fakturering, personal- samt trafikplanering. Förutom alla interna kontakter, kommer du ha mycket kontakt med bland annat logistikföretag, mäklare, fartyg, lotsar, oljebolag, järnvägsföretag etc. Du kommer också att delta i förändringsprocesser relaterade till framtida hamndrift i Kvarken Ports.
Din profil
För rollen som Planerare/Arbetsledare tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet i någon form av ledande position samt att du har erfarenhet från logistikbranschen. Vi ser gärna att du har kunskap inom arbetsmiljö, personaladministration samt transport. Har du arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i en liknande bransch är det förstås ett stort plus. Då vi är inne i en digitaliseringsprocess är det viktigt att du har mycket god data- och systemvana. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska. Andra språk är meriterande.
Som person är du socialt säker, prestigelös och flexibel i ditt sätt att arbeta. Du tycker om när det händer mycket och du gillar att lösa problem. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och förmågan att fatta snabba beslut. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att vinna förtroende i din omgivning. Vi kommer lägga stort fokus på dina ledaregenskaper.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Norberg på tfn: 0708 21 53 28.
I och med semestertider så har vi längre ansökningstid i denna process
Sök tjänsten senast 2022-08-10 via www.clockworkpersonal.se Urvalet kommer göras efter sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!