OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alminia AB grundades 1995 och vi utför hemtjänst enligt SoL och personlig assistans för personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistent (enligt LSS och Socialförsäkringsbalken). Vi har ca 850 medarbetare i hela landet och finns på 10 orter i Sverige.
Alminias värderingar genomsyrar allt vårt arbete och går som en röd tråd genom verksamheten, vårt motto är att våra kunder får den i särklass tryggaste hemtjänsten.
Vår hemtjänstverksamhet i Söderköping växer och vi söker nu förstärkning av en planerare/samordnare till vårt härliga gäng. Du kommer att stöttas av enhetschef, en planerare och en samordnare.
Som planerare/samordnare har du en viktig roll att vara spindeln i nätet kring våra kunder och medarbetare. Det innebär bl a att du planerar medarbetares arbetsdag, har kund- och personalansvar samt kontakt med myndigheter.
Ditt uppdrag som planerare/samordnare:
Du ansvarar tillsammans med kollegor för den dagliga bemanningen och för att se till att de dagliga bemanningsmålen är uppfyllda.
Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig:
Du bör ha datavana och van att arbeta med administration och schemaplanering. Du bör vara serviceinriktad, stresstålig, positivt förhållningssätt och ha lätt för att samarbeta. Du ska tycka om att lösa problem och planera. Du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Arbetstid och omfattning: tillsvidareanställning med provtjänstgöring 6 månader. Heltid måndag-fredag, viss planerad helg kan förekomma.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Körkort är ett krav.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Samordnare Linda Lindgren
08-517 09 178
Samordnare Frida Freund
08-517 09 129
Samordnare Frida Freund
Samordnare Frida Freund
08-51709129
Enhetschef Lena Blidstam Olsson
0531-61061