OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aleo är ett vårdföretag som erbjuder hemtjänst i Täby och Vallentuna kommun. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin hemtjänst utifrån behov och önskemål. För oss är det viktigt att kunden känner sig trygg, respekterad och delaktig. Vi strävar efter att hålla hög kontinuitet, ett professionellt bemötande och alltid ge god omsorg till våra brukare.
Hos oss på Aleo får du möjligheten att ta ansvar och utvecklas som medarbetare och individ.
Vi är just nu i ett växande skede och därav söker vi en planerare. Du arbetar nära verksamhetschefen. I arbetet kan resurser snabbt behöva omorganiseras då hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring.
I dina arbetsuppgifter som planerare kommer du att:
· Planera insatser enligt socialtjänstlagen i planeringsverktyget Carefox.
· Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänsten.
· Planera och fördela uppdrag utifrån kundens beviljade insatser.
· Tillsammans med kunden och kontaktpersonen upprätta en genomförandeplan.
· Dokumentation och uppföljning.
· Utföra hembesök och regelbundna vårdbesök hos våra nya kunder samt vid förändringar.
· Stötta-och handleda personal.
· Arbetsleda vid gruppmöten och andra möten
· Ha kontakt med primärvård och anhöriga.
· Vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma
· Vara delaktig i rekryteringsprocessen tillsammans med verksamhetschef.
För att lyckas i rollen är det meriterande om du har:
· Undersköterskeutbildning eller annan relevant vårdutbildning
· Erfarenhet av schemaplanering
· Erfarenhet av arbete i hemtjänsten
· Erfarenhet av planering i Carefox
· Kunskaper i Pulsen Combine samt Phoniro Care
· God kunskap i svenska både i tal och skrift
· B-körkort är ett krav
Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ.
Du ska kunna arbeta självständigt och kunna hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du ska även kunna ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga och förstår värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Arbetet kräver bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i att utrycka dig väl i tal och skrift.
Som person behöver du vara serviceinriktad, positiv, lyhörd och gilla att arbeta med människor. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats.
Information om tjänsten:
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
#jobbjustnu