OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
Inom stöd och omsorg jobbar vi med personer som behöver olika typer av stöd och hjälp i hemmet. Vårt arbete gör en skillnad i andra människors vardag och vi utför insatser hos våra brukare dygnet runt. Vi arbetar också utifrån att våra brukare ska vara delaktiga och ha inflytande kring hur och när insatserna ska utföras. Det tycker vi är viktigt! Vi arbetar med att tillgodose våra brukares behov inom ramen för de insatser de blivit beviljade och vi tar ansvar för att göra det med ett gott bemötande. Vår verksamhet styrs av lagstiftning, bland annat socialtjänstlagen. Vår verksamhet är indelad i två geografiska området, söder och norr.
Till norra området hör Bengtsfors, Billingsfors och Gustavsfors med grupplokal på Björkåsen i Bengtsfors.
Till det södra området hör Dals Långed och Bäckefors med grupplokal på Kolaregården i Dals Långed.
Planeringsenheten servar all verksamhet inom stöd och omsorg, norr, söder och natt och har sin lokal på Björkåsen i Bengtsfors.
Ditt jobb är viktigt
Som medarbetare i planeringsenheten/ Stöd och omsorg arbetar du tillsammans med enhetschef och omsorgspersonal som är ute hos våra brukare. Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete med intellektuella utmaningar.
Du kommer att vara en specialist och nyckelperson inom hemtjänsten och ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Du kommer att dagligen planera och placera ut omvårdnadspersonalens insatser och besök hos brukare utifrån planeringssystemet LifeCare. Du arbetar utifrån gällande planeringsstrategier och har engagemang till att utveckla och bidrar till ett nytänkande för att hitta bästa lösningar och arbetssätt. Du ska kunna ha framförhållning och planera utifrån verksamhetens brukartid- och kontinuitetsmål samt att brukarnas behov och önskemål kombineras med ett effektivt resursutnyttjande.
Du kommer också att arbeta som koordinator där du ansvarar och samordnar interna och externa kontakter samt administrerar omvårdnadspersonalens frånvaro. I övrigt kommer även andra förekommande administrativa uppgifter att ingå i tjänsten.
Du skall också kunna delta i vård och omsorgsarbete, framåt kan såväl arbete på kvällar som helger införas.
Det här är du
Du har erfarenhet från omvårdnadsarbete och har arbetat i en administrativ eller koordinerande roll som exempelvis planerare. Har du dessutom arbetat med administration inom vården eller något annat yrke som gett dig systemerfarenhet, ser vi detta som meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift och har god datakunskap.
Du gillar att arbeta i en social miljö med tätt samarbete mellan kollegor, chefer och personalgrupp.
Som planerare ingår du i ett större sammanhang tillsammans med andra yrkesgrupper både externt och internt och behöver därför vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du förväntas också ha en förmåga att strukturera ditt arbete då du kommer att hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt.
Du har en digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system.
Du har lätt för att samarbeta men är också van att arbeta självständigt och du har förmåga att se verksamheten utifrån flera perspektiv. Du har problemlösande, strategisk analysförmåga, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
Kompetenskrav
Gymnasieutbildning
Det krävs att du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg då tjänsten är en kombinationstjänst mellan planeringsarbete samt vård- och omsorgsarbete
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Anställningsvillkor
Anställningsvillkor: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100 procent
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan
Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas
OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Om ansökan
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205