OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka kommun med ca 85 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya ideer inom många verksamhetsområden. Planerings- och utvecklingsenheten inom socialtjänsten består idag bland annat av ett tiotal personer med planerare/utvecklare, jurist/nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare, MAS och MAR. Enheten är en huvudmannagrupp vars huvudsakliga uppdrag och syfte är att vara ett stöd till den politiska nämnden och till myndighetsenheterna i frågor gällande verksamhetsstöd, utveckling, uppföljning, kundval, kvalitet, utvärdering och frågor för MAS och MAR. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en Planerare/Utvecklare. Arbetsgruppens arbetsområde är socialtjänsten som inkluderar äldre, personer med funktionsnedsättning och individ och familj. Arbetsuppgifter består av utredningar, utvecklingsarbete, verksamhetsuppföljning och upphandlingar. Arbetet kan innebära att leda arbetsgrupper och göra muntliga framförande t. ex inför Social- och äldrenämnden. Vikariat som sträcker sig till 2011-06-30 eller längre. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning krävs. Vi önskar att du har längre erfarenhet av arbete inom socialtjänsten som biståndsbedömare/socialsekreterare/handläggare. Vi ser också gärna att du har bred erfarenhet av socialt arbete (helst inom äldreområdet) och erfarenhet av utvecklingsarbete. I övrigt ställer arbetet krav på självständighet, stor samarbetsförmåga och god kommunikation i tal och skrift.