Planering/Inköp/Beredning

Planering/Inköp/Beredning

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och operativt ansvara för planering/inköp & beredning?– då kanske det är just dig vi väntar på!


Vi söker dig som har en bakgrund inom planering/inköp & beredning. Du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget.


Du behöver ha goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen.


I denna roll arbetar du brett inom företaget. Dina arbetsuppgifter omfattar produktionsplanering & beredning där du dagligen följer upp status med produktion, ordermottagning och montering. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet. Du hanterar även företagets operativa inköp där du planerar inköp, lägger beställningar, bevakar leveranser och följer upp leverantörernas kvalitet och leveransprecision.
Vidare kommer du arbeta nära bolagets ägare i olika företagsövergripande frågor. Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med.


Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Tjänsten är en heltidstjänst på 100%. Arbetstiden är dagtid.


Rekryteringsprocessen sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, utan gör det redan idag!


Om oss:


ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 18 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Anchor Lås AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Postadress

KÖPMANGATAN 1
ESKILSTUNA, 63003

Liknande jobb


8 oktober 2024

Beredare till AQ Components

Beredare till AQ Components

8 oktober 2024

Projektingenjör till Eltel

Projektingenjör till Eltel

8 oktober 2024