Planerings- och flödesexpert till viktig verksamhet med hög komplexitet

Planerings- och flödesexpert till viktig verksamhet med hög komplexitet

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen

Är planering och optimering av komplexa flöden med många parametrar det bästa du vet? Har du förmågan att både ta det strategiska perspektivet och djupa i detaljer vid behov för att hitta strukturer som är effektiva och hållbara över tid? Kom och utmana oss!

Vi har inrättat en ny spännande tjänst som vi tror passar dig med erfarenhet från kvalificerad logistik och planering. Vi erbjuder dig möjligheten att bidra i samhällsviktig verksamhet, bra arbetsvillkor och kanske rentav bli en hjälte.

Vi vill börja med att ge dig lite data för att beskriva omfattningen och komplexiteten i detta uppdrag:

- 980 000 schemalagda arbetstimmar per år
- 2685 arbetstimmar per dygn
- 3500 brukare
- 1100 medarbetare
- 413 cyklar
- 46 bilar
- 70 olika språk

Kan du se schemat framför dig? Tänk dig också att människor är helt beroende av att flödet fungerar 24/7 årets alla dagar även om det är snöstorm, värmebölja eller höga vattenflöden. Och att du med din kompletterande kompetens får möjlighet att bidra till att våra äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Själva vård- och omsorgsarbetet det fixar dock vi.

Ditt uppdrag
Som planerings- och flödesexpert kommer du att organisera, samordna och optimera flöden som resulterar i schemaläggning och planering ute i våra verksamheter inom hemvård. Idag utförs planeringen av planerare i verksamheterna och det är tillsammans med dem du ska utveckla planeringen. Vi förväntar oss så klart att du är nyfiken på vad vi håller på med och du kommer att få en gedigen introduktion i både verksamhet och våra befintliga planeringsverktyg, men vi vill också att du kommer in med nya ögon. Mycket gör vi riktigt bra idag, men vi vill utvecklas och bli ännu bättre.

I uppdraget ingår att

• Se över flöden på övergripande nivå och hitta potential att arbeta ännu smartare
• Tillsammans med verksamheten se över behov och möjligheter
• Presentera förslag på hållbar och effektiv planering
• Tillsammans med cheferna implementera beslutade lösningar
• Utbilda och vara rådgivande i dessa frågor


Eftersom tjänsten är nyinrättad kommer du att delvis kunna forma uppdraget i samråd med din chef. Vi erbjuder dig en arbetsplats i vårt fina stadshus med stans bästa pendlarläge intill resecentrum och möjlighet till hybridarbete.

Läs mer om en framtida arbetsplats här (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/stadshuset/Stadshuset-din-motesplats/)
Läs om hur det är att arbeta i Uppsala kommun och möt potentiella kollegor här (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Din bakgrund
Vi söker dig med kvalificerad erfarenhet av logistik och planering av flöden i en komplex kontext, kanske från transportsektorn, lager, produktion eller liknande verksamhet. Som grund har du en eftergymnasial utbildning inom logistik, gärna på akademisk nivå. Du har erfarenhet av att självständigt driva och planera ditt arbete i samverkan med andra och har förmågan och viljan att sätta dig in i kärnverksamheten. Vi förväntar oss god förståelse för digitaliseringens möjligheter och kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som person tror vi att du är analytisk, strukturerad och har god ekonomisk förståelse. Du kan se saker ur ett helhetsperspektiv och förstå konsekvenserna av olika lösningar, samtidigt som du är noggrann med detaljer och värnar kvalitet. Viktigt är också att du trivs med att skapa goda dialoger och samverka med andra.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Rasmus Sundström, avdelningschef, tfn 018-727 85 88

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 95

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024