Planeringsadministratör - Siemens Energy

Planeringsadministratör - Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Studerar du och söker ett sommarjobb som administratör? Då är det här tjänsten för dig!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ta emot efterfrågan på fälttjänstresurser från projektledningen och fördela samt tilldela resurser med den efterfrågade kompetensen för projektet. Du kommer att arbeta nära och tillsammans med resursansvariga. Du kommer även ansvara för att informationen är uppdaterad och korrekt i Primavera, som kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg.

Dina arbetsuppgifter innefattar att samarbeta med kollegor, både internt och externt och detta på ett respektfullt och professionellt sätt. I rollen krävs det att du är observant och upptäcker brister/fel eller problem och då kontinuerligt arbetar med ständiga förbättringar, du kommer vara stöttande inom teamet och mot andra avdelningar. Viktigt att förstå efterfrågan som kommer från projektledningen eller regionkontor för att kunna bemanna fältservicepersonal med korrekt kompetens och tillgänglighet. Du kommer även att få begära inköp när det behövs en entreprenör eller till regionala resurser.

Din profil
Vi söker en serviceinriktad och snabbtänkt person som kan hantera många komplexa frågor samtidigt. Som person är du driven, strukturerad och har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har stor social kompetens och älskar att arbeta i en miljö som kräver samarbete med kollegor och externa partners. Du ska gärna ha arbetat tidigare med planeringsarbete och är en problemlösare.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss idag.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024