Planeringsadministratör till hemtjänsten i Stenungsunds kommun

Planeringsadministratör till hemtjänsten i Stenungsunds kommun

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.

Inom Vård och omsorg verkställs insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) riktat till människor med behov av hjälp och stöd i hemmet, särskilda boenden, tillfälligt behov av korttidsplats samt personlig assistans enligt LSS. I verksamhetsområdet Ordinärt boende ingår hemtjänst, korttidsenhet och personlig assistans.

Hos oss finner du en engagerande och utvecklande arbetsplats där du får ta plats, sikta högt, växa i din roll och samtidigt ha roligt. Vi är samtidigt en lärande organisation som arbetar utifrån tydliga mål där kvalitet är A och O.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker driven och serviceinriktad planeringsadministratör till hemtjänsten för arbete i Lifecare planeringssystem.

Hemtjänsten är en verksamhet i ständig rörelse där planeringsadministratören har en viktig roll i det dagliga arbetet med att matcha personalresurserna mot omsorgstagarnas insatser och behov, samt arbeta för en bra kontinuitet utefter enhetschefens direktiv.

Planeringsadministratörens ansvar är att lägga in alla omsorgstagare i planeringssystemet Lifecare planering, utifrån biståndsbeslut och HSL-insatser så att brukarna får rätt insatser vid rätt besök. Det är viktigt att du har fokus på verksamhetens resurser ur ett ekonomiskt perspektiv samt att du är lösningsfokuserad och har en analytisk- och logistisk förmåga. Som planeringsadministratör är man även enhetschefen behjälplig i att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder.

Vidare har planeringsadministratören i uppdrag att säkerställa att alla omsorgstagare har en fast omsorgskontakt, samt planera in välkomstsamtal och tid för fast omsorgskontakt att upprätta, följa upp och uppdatera omsorgstagarens genomförandeplan.

I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som verksamhetsområdet arbetar med.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha arbetslivserfarenhet av arbete inom vård och omsorg i hemtjänsten, dokumentation, samt administrativa uppgifter så som bemanningsplanering i Lifecare planering. Du skall ha goda IT-kunskaper.

Meriterade är kunskap och erfarenhet av arbete med TimeCare Pool, Samsa, Phoniro, APPVA/MCSS samt LifeCare. Du är lojal mot fattade beslut samt lösningsorienterad och du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt då vår verksamhet är i ständig förändring.

Personliga egenskaper: helhetsperspektiv, god samarbetsförmåga, flexibel, kommunikativ, kunna se och be om hjälp när det behövs. Tydlig, pedagogisk och trygg i dig själv, god logistisk förmåga. Känna stort ansvar och vara snabbtänkt. Kunna bibehålla ett lugn trots att det är en position som kan innebära en hög arbetsbelastning från och till. Vidare är du en stabil person som kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Förskolechef Anna Johannisson
0303-73 25 85
Förskolechef Lena Lindberg
0303-73 25 54
Förskolechef Annelie Schön
0303-73 25 77
Förskolechef Maria Brodd
0303-73 84 09
Förskolechef Ann-Sofie Samuelsson
0303-73 86 91
Förskolechef Agnetha Hogmalm
0303-73 25 75
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0303-73 00 00
Förskolechef Ann-Sofi Samuelsson
0303-73 86 91
Enhetschef Christina Kirpensteijn
0303-738108
Rektor Helena Zell
070-4618412

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stenungsunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 9 januari 2024

Besöksadress

Strandvägen 15 44482 Stenungsund
None

Postadress

Strandvägen 15
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024