Planeringsansvarig till Senab

Planeringsansvarig till Senab

Arbetsbeskrivning

Vår första inredning såg dagens ljus 1975. Idag är Senab en av Nordens ledande leverantörer av möbler och inredning för kontor, retail, hotell, restaurang, skolor, universitet, vård och omsorg. Senab finns på tio orter i Sverige och är en del av Edsbyn Senab-koncernen tillsammans med våra syskonverksamheter i Norge, Kina och Nordamerika. I koncernen ingår även Edsbyverken där vi har tillgång till egen produktutveckling och produktion.

Om rollen

Till vår logistikverksamhet i Stockholm söker vi en kundfokuserad logistikplanerare med erfarenhet av att hantera komplexa leveranser av möbler och inredning. Vår logistikavdelning är en mycket viktig del när det gäller att förverkliga vårt kundlöfte i att leverera en upplevelse från första mötet till sista skruven och ser till att alla bitar faller på plats, i rätt tid och till rätt pris. 

Arbetsuppgifter

▪ Leveransplanera order ut till kund

▪ Bemanna jobb med egna montörer

▪ Hyra in externa montörer vid behov

▪ Dialog med kunder, säljare, projektkoordinatorer samt inköpsavdelningen

▪ Säkerställa återrapportering av arbetad tid, såväl intern som extern

▪ Uppföljning av arbete och tid

▪ Ständigt förbättringsarbete och bidra till att driva utvecklingen framåt

▪ Strategiskt utveckla planeringsavdelningen 

Din profil

Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet inom logistikplanering. Dina grundläggande datorkunskaper är goda och du har erfarenhet av Office-paketet och gärna även från att arbeta i affärssystem.

För att lyckas i denna roll tror vi att du som person har ett stort eget driv, är strukturerad och kan hantera många uppgifter samtidigt. Som person är du öppen och kommunikativ och har mycket god känsla för ordning och reda, samtidigt som du är serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Stor vikt kommer att läggas på analytisk förmåga utifrån ett strategiskt perspektiv. 

Praktisk information ·

Tjänsten är på 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är en tjänstemannaroll. Vi är anslutna till kollektivavtal mellan Unionen och Svensk Handel.
Placering på våra kontor i Sundbyberg och centrala Regeringsgatan i Stockholm.


Ansökan

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare -soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök med CV och personligt brev redan idag då urvalsprocessen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum! Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


5 september 2022

25 augusti 2022