Planeringsansvariga till Avlösarservice

Planeringsansvariga till Avlösarservice

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Avlösarservice i hemmet är en verkställande enhet inom Förvaltningen för funktionsstöd (FFS). Vårt uppdrag är att avlasta föräldrar/närstående både på dag och natt till en funktionsnedsatt familjemedlem. Vi arbetar med att matcha personal och upprätta genomförandeplaner som är överensstämmande med uppdraget samt vid behov kortidsrekryterar vi personal. Enheten servar även i dagsläget ett fåtal stadsdelar med ledsagning enligt Lagen om stöd och service åt vissa funktionshindrade. (LSS). Uppdragen kommer från FFS myndighetsenheter som utreder behov och är beslutsfattare. Vi verkställer beslut för barn och ungdomar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och LSS. För vuxna verkställer vi beslut enligt LSS.

Två av våra medarbetare har gått vidare till nya uppdrag varför vi nu söker två stycken Planerare som är serviceinriktade samt har goda kunskaper om funktionsnedsättningar och den påverkan det kan innebära för en familj. Det krävs även att kunna vara flexibel, lösningsfokuserad och schemakunnig. Enhetens organisation består idag av 2 enhetschefer, en 1:e planerare, en 1:e stödpedagog och 4 planerare samt 4 stödpedagoger. Därtill har vi våra ca 40 tillsvidaranställda avlösare och ca 300 tim- och pananställda avlösare/ledsagare. Planerarna ingår i ett team som närmast leds av en 1:e Planerare.

I uppdraget som Planerare ingår bland annat att:
• Inom sitt område ansvara för den daglig arbetsfördelningen och vara mottagare av frånvaro samt tillsättning vid luckor.
• Schemaansvarig. (Timecare).
• Kontakten mot vårdnadshavare och personal vid brevidgångar, schemaläggning och schemaförändningar.
• Ansvar över planeringen för samtlig verkställighet samt matchning av enhetens uppdrag tillsammans med övriga Planerare.
• Samverka internt med administration, beslutsfattare och övriga interna verksamheter samt även med externa aktörer.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är gymnasieutbildning med vidareutbildning/högskolestudier. Vidare har du erfarenhet av att arbeta som schemaplanerare. Du har vana och kan arbeta i Personec. Du är dokumenterat duktig i att schemalägga (Timecare), både för verksamhetens bästa och den enskilde medarbetarens önskemål i beaktande. Kunskap och erfarenhet inom funktionsrättsområdet är ett krav. Du har vana att på ett dagligt och närvarande sätt arbetsfördela /schemalägga och hantera snabba förändringar och händelser i verksamheten.

Som person söker vi er som är serviceinriktade, strukturerade samt har lätt att sätta er in i nya arbetsuppgifter. Ni har dokumenterad god samarbetsförmåga och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Ni har goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Ni delar vårt engagemang och bidrar till att vi tillsammans har en god arbetsmiljö där tillit, nytänkande, arbetsglädje och återhämtning är rådande

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden. Du som söker kommer att få svara på ett antal frågor där du beskriver din kompetens

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till spelbolag i Stockholm

Office Manager till spelbolag i Stockholm

20 september 2024

Lokalansvarig

Lokalansvarig

18 september 2024

17 september 2024

16 september 2024