OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Planeringschefen ansvarar för avdelningen för planerings- och utvecklingsfrågor inom äldreomsorgen, är direktunderställd kontorschefen och ingår i ledningsgruppen. Planeringschefen är kontorets samordnare och beställare mot det kommungemensamma kontoret gällande ekonomi och personalfrågor. I tjänsten ingår ansvaret att samordna mål & budgetarbetet, uppföljnings och bokslutsarbetet för äldreomsorgen. Planeringsavdelningens uppdrag Planeringsavdelningen är kontorschefens resurs för stöd och styrning. Till styrning hör att ta fram modeller och redskap för målstyrning, planering, uppföljning, analys och avvikelsehan-tering. Avdelningen ansvar också för ärendeberedning till nämnden samt för omvärlds- och EU-bevakning för verksamhetsområdet. Planeringschefens arbetsuppgifter . följa upp att linjeorganisationen och beställarorganisationen klarar sina åtaganden . bidra med stöd i utvecklings- och utredningsarbete åt linjecheferna . bistå med stöd till nämnden så att nämnden kan fullfölja sitt ansvar . ansvar för planeringsavdelningens personal-, budget- och verksamhetsfrågor liksom arbetsmiljö och kvalitetsarbete. Södertälje kommun strävar efter mångfald på arbetsplatsen. KVALIFIKATIONER . inom området lämplig högskoleutbildning och erfarenhet av arbetsledning . tidigare erfarenhet av att leda projekt utifrån uppdrag . intresse för att driva utvecklingen inom äldreomsorgen i Södertälje . god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift . resultatinriktad och kreativ samt har förmåga att bygga och bibehålla goda relationer. Betyg och andra handlingar medtages vid eventuell intervju.