OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?
Vi söker dig som är bra på ditt jobb, men vill bli ännu bättre. Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gött liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.
Bemanningsenheten tillgodoser verksamheternas behov av akut frånvaro, hantering av över- och underkapacitet, processtöd i semesterrekrytering och övrig rekrytering. Du kommer att ingå i ett team med bemanningsplanerare, i dagsläget är ni tre personer. Enheten leds av en enhetschef och vi har vår placering på Höjdgatan 3.
Vill du bli en del av vårt team?
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsplanerare/rekryterare arbetar du med att tillsätta personal utifrån de behov verksamheterna har. Främst handlar det om korttidsrekrytering till akuta luckor som uppstår och ditt uppdrag är att koordinera tillgängliga resurser samt att rekryterare sommaranställda och timanställda.
Du kommer att serva de flesta verksamheter inom kommunen så som skola, förskola, äldreomsorg, funktionsnedsättning, kost, lokalvård med flera. Du har tät kontakt med våra verksamheter samt våra timavlönade medarbetare på Bemanningsenheten
Vi använder bokningsverktyget Time Care Pool samt personaladministration i Personec. Enhetens öppettider är 06.30-16.30 i dagsläget och förlagd till vardagar, din arbetstid är schemaförlagd med 40 timmar per vecka. Helgtjänstgöring kan bli aktuellt om behov uppstår.
KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har en administrativ eftergymnasial utbildning inom bemanningsoptimering, logistik, arbetstidslagstiftning, HR-inriktning eller motsvarande.
Det är ett önskvärt att du har arbetslivserfarenhet från en verksamhet där bemanning och massrekrytering är huvudsakliga uppgifter. För tjänsten krävs också god datorvana och att du med lätthet lär och använder dig av nya IT-verktyg. Om du har erfarenhet av bemanningsplanering, massrekrytering och av systemet Time Care Pool är det meriterande.
För att fungera i rollen som bemanningsplanerare och rekryterare så är du social och utåtriktad. Serviceinriktad, lojal, duktig på att kommunicera och har god samarbetsförmåga. Som person är du självgående, du tar ansvar för din uppgift och är lugn och kontrollerad i stressade situationer. Vidare planerar och organiserar du arbetet på ett effektivt sätt och har en god problemlösande förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Betyg/intyg och referenser ska bifogas tillsammans med ansökan.
Referenser kommer att kontaktas efter första intervjun.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.