Planeringskoordinator

Planeringskoordinator

Arbetsbeskrivning

Placering: Mellersta Sverige

Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetslivserfarenhet: Orderadministratör
- 1-2 års erfarenhet önskvärt.

Språk: Svenska

Vill du vara med i ett företag som verkar för en grönare och hållbarare framtid med hjälp av energibesparing och förnybar energi? Är du en fena på planering, gillar att jobba administrativt och är duktig på att kommunicera med kollegor och kunder? Kanske har du även bakgrund inom byggbranschen? Då är du rätt person för oss!

Om jobbet

Som planeringskoordinator inom fönster och solel kommer du att ha en viktig och övergripande roll när det gäller planering av våra projekt. Du kommer att, i dialog med våra projektörer, lägga en så effektiv planering för dessa som möjligt för nyinkomna orders samt se till så att tidsplanen hålls under dagen. Eftersom planeringen kan komma att ändras är det viktigt att du snabbt kan hitta nya lösningar och kommunicera detta på ett bra sätt till våra arbetsledare. I rollen kommer du även att lägga upp ett schema för våra projektörer och följa upp deras arbete dagligen.

När du planerar deras arbetsdagar är gäller det att på ett effektivt sätt se vilken projektör som finns tillgänglig, bedöma restid, avstånd, m.m. Syftet för dig blir att skapa rätt förutsättningar och kunna påbörja planering oavsett när en order inkommer, allt för att uppnå en så snabb och smidig process för varje kund som möjligt. Jobbet innebär mycket kundkontakt varför vi ser att du trivs med detta. Utöver det kommer du också ha en tät kontakt med våra säljare runt om i landet.

Vi söker dig som…

Har förmågan att planera och arbetsfördela med fokus på kundnöjdhet och kvalitet. Du är en driven och självständig person som är duktig på att hålla många bollar i luften. Du agerar situationsanpassat och du får igenom dina beslut genom konstruktiv och rak dialog. Du är strukturerad och en mästare på att planera teamens arbeten, så att de blir effektivt utförda på utsatt tid. För att lyckas och trivas i rollen är du strukturerad i ditt arbete men ändå flexibel när det kommer “snabba puckar” som måste lösas direkt.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en administrativ roll och även har någon form av kundtjänsterfarenhet. Det är också ett stort plus om du även har ett intresse av byggbranschen. Självklart är du duktig på att kommunicera både på svenska och engelska.

Stämmer den här beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan till ett företag med spännande framtidsutsikter och ett laddat team av projektörer!

Om Energihem
Energihem hjälper fastighetsägare att spara pengar samtidigt som de ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter som solceller, dörrar, fönster- och takbyte samt värmepumpar. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar montering eller installation av våra egna montörer.

Vi är ett snabbt växande företag på kraftig frammarsch. På kort tid har vi också tagit stora marknadsandelar inom fönsterbyte med vårt unika koncept - snabba säkra montage till rätt pris med färdiga lösningar. Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden och produkter som ligger i tiden förutspås vi med goda recensioner, bli en ledande aktör i landet.

Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare av de lösningar vi säljer och monterar. Vår vision är att bli just den ledande aktören i Sverige inom försäljning av framförallt solel och fönsterbyten.

Välkommen till Energihem du också!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Energihem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Postadress

Utjordsvägen 9B, 80291 Gävle
Gävle, 80291

Liknande jobb