Planeringskoordinator med övergripande ansvar till Mazars

Planeringskoordinator med övergripande ansvar till Mazars

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare som har förmågan att identifiera och anpassa ditt arbete efter snabbt förändrande omständigheter? Motiveras du av att skapa struktur och ordning? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Planeringskoordinator på vårt kontor i Stockholm.
Om rollen:
I revisionsbranschen arbetar vi i en snabb och föränderlig miljö, vilket kräver kontinuerlig anpassning och prioritering. Som Planeringskoordinator kommer du att stötta oss med planering och prioritering av resurser för att våra medarbetare ska kunna leverera förstklassiga tjänster till våra kunder. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta strategisk planering och upprättande av rutiner, löpande planering och uppdatering av uppdrag. Du kommer att säkerställa att uppdragen bemannas på rätt sätt med hänsyn till kompetens, erfarenhet, uppdragstyp och arbetsbelastning. Som planeringskoordinator är det viktigt att du håller dina kollegor på alla nivåer informerade om pågående uppdrag och är uppmärksam på förändringar som kan påverka planeringen.
Stockholm och Göteborgs kommer vara dina huvudsakliga planeringsområde, men du kommer även ha ett övergripande ansvar och arbeta i nära samarbete med planeringskoordinator i Skåne. Du kommer att tillhöra vårt HR-team som idag utgår ifrån Malmö och Stockholmskontoret och rapportera till chef som sitter i Malmö.
Tjänsten innebär resor till både Göteborg och Skåne.
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenhet av personalplanering/schemaläggning.
Erfarenhet av att arbetat i Maconomy eller liknade planeringssystem.
Dokumenterad erfarenhet av strukturerade samtal.
God systemvana och kunskaper inom Excel. Utvecklat analytiskt och logiskt tänkande.

Meriterande
Erfarenhet från revisionsbolag och/eller -uppgifter.
Utbildning inom HR och/eller erfarenhet från arbete som exempelvis hr assistent, chefsassistent, administrativ assistent, konsultchef eller koordinator.

Vi ser att du har förmågan att bygga och underhålla relationer samt är skicklig på att kommunicera med olika intressenter. Du har hög integritet och kan leverera en hög servicenivå samtidigt som du hanterar stora mängder information för att kunna utföra dina uppgifter på bästa sätt. Du är analytisk och tar egna initiativ, och du tänker strategiskt för att optimera resursallokeringen.
Du trivs med att skapa struktur och har förmågan att se både helheten och detaljerna. Då du har många kontaktytor i denna roll kan det uppstå situationer där du snabbt behöver byta fokus och lösa akuta planeringsproblem. Du behöver därför vara bekväm med att möta olika personligheter och ha förmågan att hantera olika viljor, samtidigt som du ansvarar för att planeringen fungerar optimalt utifrån de givna förutsättningarna.
Vårt erbjudande:
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett framåtsträvande företag med en öppen och dynamisk arbetsmiljö. Rollen som Planeringskoordinator är av central betydelse för vår organisation, och du kommer att samarbeta nära kontorsområdeschefen, gruppcheferna, HR och uppdragsansvariga när det gäller bemanning. Vi befinner oss för närvarande i implementeringsfasen av ett nytt ERP-system, och du kommer att spela en stor roll i testning och utbildning av systemets funktioner. Efter implementeringen kommer du att vara superanvändare för planeringsdelen av systemet, som blir ditt främsta verktyg i ditt arbete.
Vårt kontor är centralt beläget på Jakobsgatan, och till sommaren kommer vi att flytta till nya fina lokaler på Regeringsgatan. Vi är omkring 100 kollegor som arbetar nära varandra och har en stark sammanhållning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö präglad av engagemang, professionalism och utveckling.
Ansökan
I ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev samt betyg från Universitet/Högskola. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan, sista ansökningsdag är 31:e augusti.
Start: höst 2023
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Mazars är en ledande internationell revisions-, skatte- och rådgivningsbyrå. I Sverige är vi den sjunde största byrån på marknaden med cirka 250 medarbetare utspridda på 8 kontor runt om i landet. Genom vår omfattande expertis, storlek och kulturella förståelse levererar vi skräddarsydda tjänster inom revision, skatterådgivning, finansiell rådgivning, konsultation och juridiska tjänster. Genom vårt internationella partnerskap är vi en gemenskap med över 40.000 medarbetare i fler än 90 länder världen över.
Mazars värdegrund bygger på hållbarhet. Som en röd tråd löper det genom vår vision och våra kärnvärden. Vår vision Vi hjälper dig att möta framtidens utmaningar, beskriver vår målbild och det som vi vill uppnå. Våra kärnvärden hållbara relationer och ett hållbart affärsmannaskap i en hållbar framtid är vad vi står för.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholmskontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Klarabergsviadukten 70
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024