Planeringsledare

Planeringsledare

Arbetsbeskrivning

Enhet för verksamhetsstöd inom sektor stöd och omsorg söker en planeringsledare inom området lokaler. På enheten arbetar 23 medarbetare, bland annat utvecklingsledare, planeringsledare och systemförvaltare. Enheten leds av en administrativ chef.
Förvaltningen är uppdelat i sektorer. Sektor stöd och omsorg innefattar socialtjänst, äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt arbetsmarknad och funktionshinderverksamhet. Enheten är organiserad direkt under sektorsledningen och är en stödverksamhet till sektorns alla verksamheter.

Hos oss får du en arbetsplats med god stämning, prestigelöshet och höga ambitioner. Vi har flexibel arbetstid, bra alternativ för pendlingsmöjligheter och vi erbjuder friskvårdsbidrag. Det finns möjlighet till visst distansarbete. Arbetsplatsen finns belägen centralt i Lerums centrum.



ARBETSUPPGIFTER
I din roll som planeringsledare kommer du att driva, samordna, stödja och utveckla sektorns lokalresursarbete med kollegor och chefer. Du arbetar för verksamhetens långsiktiga behov av lokaler och med ett helhetsperspektiv stödjer du och utvecklar för en hög nyttjandegrad och god ekonomi för verksamheten. Detta innefattar lokalförändringar samt ny- och ombyggnationer. Utöver detta samordna årliga investeringar tillsammans med ekonom.

Du kommer arbeta både självständigt och i arbetsgrupper med andra kollegor och en stor del av tjänsten innebär nära samverkan med sektor samhällsbyggnad där bland annat fastighetsorganisation och samhällsplanering finns organiserad.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom relevant ämnesområde och erfarenhet av liknande uppdrag. Du har erfarenhet inom kommunal förvaltning, meriterande är om du har tidigare yrkeserfarenhet inom någon av sektorns verksamhetsområden.

Du har god förmåga till helhetssyn och att arbeta resultat- och målinriktat. Du har en god administrativ förmåga och bra på att planera och strukturera ditt arbete.
Det är av stor vikt att du har en analytisk och kreativ förmåga, lyhörd, serviceinriktad och tillsammans med kollegor och chefer ser framtidens samhällsutmaningar som påverkar lokalbehov. Du har god kommunikationsförmåga och trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är duktig på att formulera dig både i tal och skrift på svenska.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av process- och projektledning.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Körkort krävs.


ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023