Planeringsledare, administration

Planeringsledare, administration

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som planeringsledare tillhör administrativa enheten på Sektor utbildning. Inom sektorn finns verksamheterna förskola, grundskola, gymnasieskola och vuxenutbildningen i Lerums kommun.
Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning, tillsyn och planering.
Enheten består idag av 15 medarbetare och leds av administrativ chef.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en planeringsledare inom administration på enheten.
Arbetsuppgifterna består av bland annat samordning av sektorns administrativa processer samt att driva och utveckla desamma i samverkan med administrativ chef.
Exempelvis ingår en del av följande arbetsuppgifter i tjänsten:
- Ansvar för information/nätverk för administrativ personal inom sektorn
- Samordning med övriga sektorer i samband med införande av exempelvis nya rutiner och system
- Skolskjuts/elevresor/inackorderingstillägg beslut, handläggning av överklaganden, avtalsuppföljning och planering med entreprenörerna samt budget och uppföljning. Samarbete sker med skolskjutshandläggaren.
- Skolval ta fram underlag för placeringar enligt urvalsprinciperna och beslutsunderlag för rektorer vid placering samt handlägga överklaganden
- Förslag till yttrande vid förfrågan från skolinspektionen gällande etablering av fristående skolor utanför kommunen
- Genomföra utredningar/framställa rapporter/beslutsunderlag inom sektorns olika verksamhetsområden
- Omvärldsbevaka och fånga upp verksamheternas behov och initiera utveckling av system, rutiner och processer.
- Projektledning

KVALIFIKATIONER
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller ekonomi. System som du kommer arbeta i är exempelvis Hypergene, Platina och Optiplan. Erfarenhet från dessa system är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt utrednings- och planeringsarbete inom offentlig förvaltning och inom sektorns verksamhetsområden.

Du kommer att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du strukturerad och har lätt att anpassa dig till nya situationer, har god analytisk förmåga, och gillar problemlösning. Du kommer att ha samarbete såväl internt som externt vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och bemötande. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du har ett eget driv, är utvecklingsbenägen och van att arbeta självständigt. Du behöver ha en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och att uttrycka dig väl i tal och skrift samt vana att läsa, tolka och analysera texter och resultat av olika slag. Du har även lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie F Nilsson
0302-522363
Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Ulla Smedberg
0302-52 16 52
Gunilla Henningsson
073-684 10 84
Enhetschef Martin Wikman
0302-521610
Ulla Smedberg, Vision
0302-521652
Verksamhetschef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Controller Marie F Nilsson
0302-52 23 63
Planeringsledare administration Martin Wikman
0302-521610
Administrativ chef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Administrativ enhet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2023
  • Ansök senast: 10 september 2023

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

None
Lerum, 44380

Liknande jobb


Programme Manager at the Dag Hammarskjöld Foundation

Programme Manager at the Dag Hammarskjöld Foundation

31 oktober 2024

Samordnare exportkontoll & compliance

Samordnare exportkontoll & compliance

31 oktober 2024

Teamledare till förvaltningsprocessenhet 2 i Göteborg

Teamledare till förvaltningsprocessenhet 2 i Göteborg

29 oktober 2024