OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill vara med och driva samt utveckla arbetet med IT-stöd för det brottsförebyggande och trygghetsskapande arbetet i staden.
Du kommer att arbeta med en fortsatt implementering och driva processen framåt till förvaltningar, bostadsbolag och så småningom också externa aktörer. Lära ut systemet, till de verksamheter som rör sig mycket i stadsdelen så som hemtjänst, fältassistenter, ungdomsarbetare, socialtjänst och så vidare. Du leder och samordnar arbetet. Ansvarar för analys, statistik och dokumentation i systemet samt driver processen framåt och inspirerar och stödjer medarbetare. Det ingår även samverkan med interna och externa aktörer som arbetar med trygghetsskapande åtgärder och sociala insatser i staden. Tillsammans med enhetschef arbetar du för att främja utvecklingen av kunskapsbaserat arbete inom området. Vi tillämpar flexibel arbetstid.
Anställningen är en tillsvidare tjänst och är Stadenövergripande. Anställning är placerad i socialförvaltning Nordost och leds av enhetschefen för Trygghetssamordningen.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs det att du har en akademisk utbildning inom till exempel offentlig förvaltning, kriminologi, sociologi, projektledning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Utöver det krävs även mycket goda datorkunskaper och en god analytisk förmåga då du kommer vara drivande i arbetet kring IT-stödet. Du behöver även ha erfarenhet av tidigare arbete med IT-stöd och brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete. Starta upp och/eller driva projekt ses som meriterande för tjänsten. Det är även meriterande om du har god organisatorisk kännedom om Göteborgs Stad samt erfarenhet av GIS-arbete och stadsutveckling.
För att lyckas i ditt uppdrag krävs att du har förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. I ditt arbete ska du initiera, inspirera, driva och fullfölja utvecklingsarbete. I rollen som planeringsledare är det viktigt att du är pedagogisk och kan arbeta mot satta mål. Du behöver också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Vi värderar särskilt din förmåga att arbeta strukturerat och att ha en god analytisk förmåga.
Du behöver vara trygg i dig själv, både på insidan och utsidan då du kommer att möta personer i ledande position och hantera yrkesgrupper som jobbar med olika typer av brott och otrygga platser
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?