OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.
Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.
ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för Funktionsstöd kommer inför sommaren 2021 ta emot ca 300 ungdomar som gått ut årskurs 9. Feriejobbet ger ungdomar möjlighet att få testa på att arbeta i kommunens verksamheter och ger en inblick i arbetslivet. Din roll som samordnare är att samordna ferieplatserna samt att vara ett stöd för handledarna i olika arbetsfrågor.
Förvaltningens uppdrag är att under två veckor erbjuda sommarjobb till ungdomarna. Den pågående covid-19 pandemin förhindrar oss i år att ordna sommarjobben i våra verksamheter. Vi behöver hitta ett helt nytt sätt att erbjuda meningsfullt arbete till ungdomarna. Förvaltningen har tagit fram en plan för sommaren 2021 med många olika aktiviteter som ungdomarna kan arbeta med. Till varje aktivitet finns en handledare som ansvarar för arbetsledning och ungdomarnas närvarorapportering.
Som planeringsledare/administratör är du spindeln i nätet och har ett nära samarbete med kollegor, enhetschef men även med verksamheterna inom förvaltningen men även med andra förvaltningar. Du kommer att ha din plats på utvecklingsenheten inom Förvaltningen för Funktionsstöd på Selma Lagerlöfs Torg.
Du kommer även att arbeta med planering och genomförande av feriejobben inom förvaltningen och vara kontaktperson gentemot verksamheterna och handledare. Tillsammans med enhetschef ska du verka för en god tillgänglighet, goda relationer med verksamheten och kontaktytan gentemot handledarna. Du kommer att bistå enhetschef i planeringen av feriejobben men också hjälpa, stödja och skapa goda förutsättningar för handledarna att utföra sitt uppdrag.
Vi söker dig som vill arbeta med att samordna uppdraget och stödja handledare i syfte att ge ungdomarna en god upplevelse av att arbeta i Göteborgs stad. I tjänsten kommer du att ansvara för:
• planera och samordna arbetet kring sommarjobben tillsammans med verksamheterna och utsedda handledare
• leda och stödja handledarna för de olika aktiviteterna
• ansvara för inköp inom uppdraget
• samarbeta med medarbetare på ARBVUX som ansvarar för kontakt med ungdomar och dess vårdnadshavare under sommarjobbsperioden
• Kommunikation och dialog med verksamheterna
Målet är att alla ungdomar som vill ska få ett meningsfullt och lärorikt arbete i sommar och att Göteborg stad har möjlighet att visa upp sig som en attraktiv arbetsgivare.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning alternativt pågående studier inom socialt arbete, administration eller personal/HR.
Tjänsten kräver att du är säker på din bedömningsförmåga, eftersom det är många snabba puckar och många delar att tänka på. Är du ordningsam och strukturerad kommer det också underlätta hanteringen. Du behöver ha en god social säkerhet och kompetens samt inte vara rädd för att tala inför grupper.
För tjänsten krävs även att du har:
•God förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva och samordna planering av aktiviteter inom förvaltningen och tillsammans med andra förvaltningar.
• Lätt för att anpassa dig till olika/ ändrade situationer
• God förmåga att bygga relationer och samarbeta med handledare, kollegor och ungdomar för att nå bästa resultat för dem som fått möjlighet till ett feriejobb.
• God förmåga att uttrycka sig skriftligt och vara behjälplig i kommunikation och marknadsföring av aktiveter.
• Tidigare erfarenhet eller kompetens inom budget är meriterande då du kommer ha ett budgetansvar över det material och rekvisita som krävs för att ungdomarna ska kunna genomföra sitt uppdrag.
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.