OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha en roll i vår förvaltning som innefattar kontakter med alla från förvaltningsledning till stödassistenter? Vi söker nu en planeringsledare med uppdrag förmedling av BmSS.
Du kommer att vara en av tre planeringsledare som huvudsakligen arbetar med att förmedla lediga platser inom bostäder med särskild service i egen regi och till privata aktörer. Det innebär att du har ett nära samarbete med verksamhetschefer, enhetschefer och socialsekreterare. Vi ansvarar även för behovsbedömningen av bostad med särskild service vilken ligger till grund för resursfördelning i egen regi och för avtal vid placering hos privat leverantör inom ramavtal.
I tjänsten ingår även att planera och utföra informationstillfällen för brukare/anhöriga. Regelbundna uppföljningar/dialog med verksamhetschefer, enhetschefer, socialsekreterare och metodutvecklare.
Du kommer ha ett nära samarbete med de två planeringsledare som har uppdraget för nybyggnation och ombyggnation av bostäder med särskild service. Uppdraget med behovsbedömning utförs tillsammans med de tre planeringsledare som även ansvarar för nivåsättning daglig verksamhet. Inom enheten finns också fyra utvecklingsledare fastighet och en verksamhetscontroller.
Vi erbjuder ett utmanande, utvecklande och roligt arbete med stor bredd i arbetsuppgifterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom, inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av arbete i ledande befattning inom funktionshinderområdet, alternativt erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionshinderområdet. Därav har du även kunskap om insatsen Boende med särskild service (BmSS).
Kanske har du tidigare arbetat som chef inom området, men vill nu arbeta i en verksamhetsutvecklande roll?
Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska, i både tal och skrift. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att skriva beslutsunderlag.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med verksamheter, myndighet men även med privata utförare inom staden och utanför. Detta gör du genom att vara öppen och tillmötesgående i ditt förhållande till andra. Du behöver vara trygg i att prata inför större grupper.
Rollen innebär att vara delaktig i utveckling av nya koncept och processer inom området samt hantera viss statistik, därför är det också viktigt att du har en god analytisk förmåga. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt samt ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Du har förmåga att delge information såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra och bidrar till gott arbetsklimat.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga examensbevis och utbildningsintyg
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.