Planeringsledare Lokalförsörjning

Planeringsledare Lokalförsörjning

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli nybyggare tillsammans med oss?

Då kanske det är dig vi söker som vill vara med och vidareutveckla den nya fastighetsenheten inom äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen!

Fastighetsenheten är en helt nyskapad strategisk stödenhet som är organiserad under avdelning kvalitet och utveckling. Fastighetsenhetens uppdrag utgör plattformen för förvaltningens kort- och långsiktiga lokalbehov och bidrar till stadens lokalförsörjningsplan. Fastighetsenheten är drivande i utvecklingsfrågor, stödjer kärnverksamheten och möter deras behov i samband med förändringar och utveckling av lokaler. Arbetet utgår från att skapa ändamålsenliga verksamhetslokaler och de äldre göteborgarnas behov av vård- och omsorgsboende.

Stadens planerande och byggande förvaltningar står inför en större omorganisering och nya processer för fastighets- och lokalförsörjningsfrågorna har arbetats fram. Detta ställer nya krav på oss som verksamhetsförvaltning att möta upp i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Som planeringsledare lokalförsörjning har du tillsammans med dina kollegor i vårt lokalförsörjningsteam ansvaret för förvaltningens långsiktiga lokalförsörjning. Du kommer tillsammans med utvecklingsledare fastighet utveckla metoder och strategier för hur verksamheternas behov ska omsättas för en lokalbehovsplanering i balans. Du kommer att projekt- och processleda enhetens fastighetsfrågor tillsammans med våra beställare inom vår förvaltning samt i nära dialog och samarbete med planerande förvaltningar i staden.

Vi söker dig som tillsammans med oss i den nya fastighetsenheten vill vidareutveckla och driva förvaltningens fortsatta arbete med lokalförsörjning. Fastighetsenheten består idag av 12 engagerade och erfarna kollegor. Dina nya kollegor har uppdrag som utvecklingsledare fastighet, fastighetsamordnare, controller samt planeringsledare lokalförsörjning och har ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga professioner inom och utom förvaltningen. Välkommen till oss!

KVALIFIKATIONER
Du är välkommen med din ansökan med en för tjänsten relevant högskoleexamen, kunskap och kompetens från fastighets- och byggbranschen. Du har tillägnat dig kunskap eller insyn i bygg- och fastighetsbranschen i praktiken. Du har också erfarenhet av projektledning/processledning. Du har också erfarenhet av att leda processer på en övergripande och strategisk nivå. Du har erfarenhet och förståelse för utvecklingsarbete i politiskt styrd organisation

Följande personliga kompetenser kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete, intervjusituation samt ett eventuellt framtida hanterande av uppdraget:

Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024