OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan och vi arbetar sedan många år utifrån ett aktiverande och stödjande förhållningssätt. Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen.
ARBETSUPPGIFTER
Som planeringsledare på bemanningsenheten kommer du att vara en stödfunktion för andra verksamheter där dina främsta arbetsuppgifter är arbete med korttidsrekrytering, kompetensförsörjning och personaladministration. Du kommer att ansvara för bokning och placering av poolpersonal, timavlönad personal samt medarbetare som har resurspass. I rollen ingår ansvar för det praktiska genomförandet av sektor vård och omsorgs digitala introduktionsutbildning (webbutbildning för nya medarbetare).
Du kommer att tillhöra ett arbetslag med planeringsledare, verksamhetsledare samt enhetschefer. I rollen ingår även samarbeten sektorövergripande. Du får möjlighet att medverka i enhetens utvecklingsarbete med ständiga förbättringar.
Du kommer att ha schemalagd arbetstid, förlagd till vardag och helg. Du arbetar enligt årsarbetstid. Viss möjlighet till påverkan av ditt arbetstidschema finns.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med god organisatorisk kännedom om vård och omsorg i offentlig verksamhet. Administrativ utbildning är meriterande, likaså tidigare yrkeserfarenhet från vård- och omsorgsarbete. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom arbetsrätt och ekonomi i kommunal verksam-het. Meriterande är tidigare erfarenhet av administration kring arbetstidsscheman.
För att trivas i rollen som planeringsledare bör du vara bekväm med telefonen som arbetsredskap samt ha lätt för att arbeta digitalt. Vidare behöver du känna dig trygg i din roll som arbetsgivarens företrädare och att verka för verksamhetens bästa.
Som person ser vi att du är stresstålig, flexibel och har god logistikförmåga. Vidare har du hög grad av social kompetens och god servicekänsla. Du trivs med att tillhöra en grupp med täta dialoger och ett nära samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973