OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som gillar att samordna och tycker om struktur. Som planeringledare arbetar du nära enhetschefen med det stora uppdraget att stötta upp att verksamhetens dagliga arbete rullar. Din arbetsplats är belägen på kontoret på Friherregatan 24, som ligger vid Hässelbygårds tunnelbana. Du kommer arbeta administrativt med vårt datorsystem Mobil Omsorg och lägga scheman för vår härliga personal i västerort.
I arbetet ingår att i huvudsak lägga ett fungerande schema för vår personal som jobbar på fältet med våra äldre, skapa scheman för ny personal, planera ut insatser från biståndsbeslut och få det att fungera i verkligheten. Du ska även planera det långsiktiga schemat och eventuella semestrar och ledigheter som vi alla behöver ibland. I arbetet ingår även att ta emot sjukanmälningar och fördela arbetet om någon är sjuk, samt ringa in personal efter behov. Du ska lägga in nattbesök som vår underleverantör har utfört och se till att det stämmer och ha god kontakt med dem. Tjänsten inkluderar även arbete ute hos kund vid behov.
I västerort har vi redan en planeringsledare som du kommer få jobba tillsammans med och ha delade arbetsuppgifter med.
AdeoCare har sedan 2011 arbetat med demensvårdsinriktad hemtjänst. Det viktiga för oss är att utgå från våra kunders unika behov så att vår omvårdnad kan ge kunden och kundens anhöriga en känsla av tillit och trygghet. Med hjälp av våra medarbetares unika expertis inom demens- och kognitiva sjukdomar möter vi dagligen detta mål.
Våra krav
- Du ska ha erfarenhet av Mobil omsorg och jobbat med planering/scheman
- Du ska en god problemlösningsförmåga
- Du ska kunna prioritera
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Ha goda kunskaper om t.ex. arbetstidslagen, semesterlagen och andra lagar som är relevanta.
Meriter och egenskaper
- Utbildning inom vård och omsorg
- Administrativ utbildning
- Erfarenhet av att ha arbetat inom hemtjänst eller på annat sätt arbetat inom äldrevård
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med personal
- Framåt och positiv
Tjänsten innefattar en provanställning på 6 månader, heltid, dagtid, måndag-fredag.
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Knapasjö
0704-311 721
Louise Törvall
0704311768
Annica Palm Wallin
0704-299 971
Anne-Chatrine Mattinson
0704-311 693
Patrick Livijn
08-522 978 11
Hanna Hietikko
Mikelis Taurins