OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta övergripande med korttidsrekrytering och bemanning av vård- och omsorgspersonal? Har du god logistikförmåga, är stresstålig och serviceinriktad? Då kanske du är vår nya kollega! Nu söker vi en planeringsledare till bemanningsenheten, sektor vård och omsorg.
Som planeringsledare blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Bemanningsenheten i Skövde kommun rekryterar korttidsvikarier inom sektor vård och omsorg. Vi bemannar verksamheten vid korttidsfrånvaro och arbetar även med strategisk kompetensförsörjning. Bemanningsenheten är öppen 365 dagar om året.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
ARBETSUPPGIFTER
Som planeringsledare på bemanningsenheten kommer du att vara en stödfunktion för andra verksamheter där dina främsta arbetsuppgifter är arbete med korttidsrekrytering, kompetensförsörjning och personaladministration. Du kommer att ansvara för bokning och placering av poolpersonal, timavlönad personal samt medarbetare som har resurspass. I rollen ingår ansvar för det praktiska genomförandet av sektor vård och omsorgs digitala introduktionsutbildning (webbutbildning för nya medarbetare).
Du kommer att tillhöra ett arbetslag med planeringsledare, verksamhetsledare samt enhetschefer. I rollen ingår även samarbeten sektorövergripande. Du får möjlighet att medverka i enhetens utvecklingsarbete med ständiga förbättringar.
Du kommer att ha schemalagd arbetstid, förlagd till vardag och helg. Du arbetar enligt årsarbetstid. Viss möjlighet till påverkan av ditt arbetstidschema finns.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med god organisatorisk kännedom om vård och omsorg i offentlig verksamhet. Administrativ utbildning är meriterande, likaså tidigare yrkeserfarenhet från vård- och omsorgsarbete. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom arbetsrätt och ekonomi i kommunal verksam-het. Meriterande är tidigare erfarenhet av administration kring arbetstidsscheman.
För att trivas i rollen som planeringsledare bör du vara bekväm med telefonen som arbetsredskap samt ha lätt för att arbeta digitalt. Vidare behöver du känna dig trygg i din roll som arbetsgivarens företrädare och att verka för verksamhetens bästa.
Som person ser vi att du är stresstålig, flexibel och har god logistikförmåga. Vidare har du hög grad av social kompetens och god servicekänsla. Du trivs med att tillhöra en grupp med täta dialoger och ett nära samarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Utdrag ur belastningsregistret ska kunna uppvisas vid anställning.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973