OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Planeringssamordnare
Vi har idag en stor variation av olika typer av utvecklingsprojekt, stora som små. Det har därför blivit allt viktigare att ha en bra planering av hur projekten körs och hur man använder våra resurser på bästa sätt.
Under det gångna året har vi därför lagt ned en hel del arbete på att få igång ett planeringshjälpmedel för detta. Vi använder idag PrimaVera. Vi ser att det här planeringsverktyget kommer vara av central betydelse för oss framöver i vår strävan att köra utvecklingsprojekt på ett effektivt sätt. Vi ser också att vi kommer att behöva en person som ansvarar för att verktyget kontinuerligt uppdateras, och kan vara användarsupport till dem som arbetar i systemet.
Produktutvecklingsavdelningen består idag av ca 250 medarbetare. Vi har ansvar för att utveckla nya och befintliga produkter samt ge support till resten av organisationen avseende teknisk expertis.
Dina arbetsuppgifter:
" Programansvar för produktutvecklingsavdelningens version av PrimaVera
" Användarstöd till projektledare och linjechefer
" Att tillsammans med projektteamet utveckla vårt sätt att arbeta med projekt och resursplanering.
" Kontaktperson mot dataavdelningen, programleverantör och övriga Primaveraanvändare inom företaget.
" Att kontinuerligt utveckla verktyget mot bättre funktionalitet och användarvänlighet.
" Att hålla ihop processbeskrivning och instruktioner för hur vi arbetar i PrimaVera.
Vi söker dig som:
" Har jobbat en tid med datorer och programmering. Gärna erfarenhet från SAP.
" Är serviceminded
" Är strukturerad och har ordning och reda
" Kan skriva och tala engelska