OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haninge kommuns socialförvaltning ansvarar för handikappomsorg, individ-och familjeomsorg samt arbetsmarknadsfrågor och har cirka 1000 anställda.Den administrativa avdelningen arbetar med förvaltningsövergripande PA-frågor, utredningsarbete, utvärdering, kvalitetsarbete, IT, registratur och ekonomiadministration.Avdelningen ansvarar också för handläggning av serveringstillstånd och tillsyn av restauranger, folköl och tobaksförsäljning.Fyra utredare/planeringssekreterare ingår i avdelningen.Du kommer i första hand att arbeta med frågor inom handikappområdet men även med uppdrag inom hela socialförvaltningens verksamhetsområde.Som utredare/planeringssekreterare arbetar du med; utrednings- och planeringsuppdrag, löpande och långsiktigt, utvecklingsfrågor, uppföljning, utvärdering, kvalitetsarbete, bedda nämndärenden.Du ska vara bra på att uttrycka dig i tal och skrift, vara analytisk, utåtriktad och öppen, drivande men samtidigt lyhörd, självgående och strukturerad omvärldsintresserad, flexibel och med förmåga att anpassa dig till nya situationer.Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, kunskap om kvalitetssystem och utvärderingsfrågor, kunskap om offentlig upphandling, erfarenhet av myndighetsutövning.Haninge kommun eftersträvar mångfald med tanke på kön, ålder och etnisk bakgrund.Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.