OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210686
Arbetsuppgifter
Du får dina uppdrag och arbetsuppgifter från avdelningens ledningsgrupper eller direkt från enhetschefen. Du kan komma att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor i form av utredning, utveckling, planering, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du utgör ett stöd till ledningsgruppens chefer i avdelningens kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete men kan även komma att stötta i det dagliga arbetet.
I uppdraget ingår systemadministration och ett samordningsansvar för verksamhetssystemet MEKS (Malmö Ensamkommande Barn System) som används för verksamhetsplanering- och uppföljning. Du ansvarar också för att hålla informationen om systemet uppdaterad på intranätet, samt underhålla och ta fram rutiner, lathundar och manualer för MEKS.
I arbetsuppgifterna ingår även att skapa underlag för återsökning och ersättningar av statliga medel från Migrationsverket samt att ta fram och sammanställa statistik som rör ensamkommande barn, dels månatlig men även på årsbasis. Dessutom behöver du vid behov hantera statistikförfrågningar inom området.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en socionomexamen eller annan för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har erfarenhet av utvecklingsarbete. Du har goda kunskaper om offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.
Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten kommer detta att underlätta ditt arbete. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Platina, Procapita, Lifecare, Flexite, Stratsys, och MEKS.
Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Samtidigt som du är analytisk är du även initiativtagande och har förmågan att fatta beslut samt sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du är självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt.
Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.
I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Som planeringssekreterare ingår du i enhet Planering och utveckling som tillhör avdelning IFO. Dina närmsta kollegor utgörs av 15 planerings- och utvecklingssekreterare och du rapporterar till enhetschef.
Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi är mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer!
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2021-05-15 - 2022-05-31
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2021-05-15 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Vi kommer att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden och förstaintervjuer för tjänsten är planerade till 8:e och 9:e april. Innan anställning behöver du uppvisa för tjänsten relavant examensbevis samt giltig id-handling.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98