Planeringssekreterare

Planeringssekreterare

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Socialförvaltningen består av tre verksamhetsområden:
• Myndighet, stöd och omsorg
• Hälsa, vård och förebyggande
• Individ- och familjeomsorg

Vi söker två planeringssekreterare till verksamhetsområdena Myndighet, stöd och omsorg samt Hälsa, vård och förebyggande.
Myndighet, stöd och omsorg består av enheter för särskilt boende, daglig verksamhet/korttids/fritids, Boende LSS och biståndshandläggning.
Hälsa, vård och förebyggande består av enheter för HSL och hemvård.

Tillsammans vill vi utveckla verksamheten för att kunna möta morgondagens utmaningar!

ARBETSUPPGIFTER
Som planeringssekreterare utgör du ett stöd till chefer.

Du får dina uppdrag från verksamhetschefen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. I rollen ingår att arbeta med verksamhetsnära frågor i dialog med ledningsgruppens chefer. Du kommer att vara delaktig i framtagande och revidering av verksamhetens rutiner, implementering av nya arbetssätt/metoder samt att driva utvecklingsarbete framåt. Du utgör ett stöd till chefer vid presentation och kommunikation i och för verksamheten.

Dina närmaste samarbetspartners är enhetschefer, planeringssekreterare och verksamhetsutvecklare i förvaltningen och kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du är van vid att skriva rapporter, göra sammanställningar, ta fram beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med utvecklingsarbete inom offentlig verksamhet.

Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Office-paketet.

Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom Vård och omsorg är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Lifecare, Procapita, Qlickview, Grade och Stratsys.

Som person ser vi att du som söker tjänsten har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är strukturerad, självgående, analytisk och initiativtagande. Du trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Då uppdraget ställer krav på samarbete med interna och externa samarbetspartners anses god samarbetsförmåga vara en förutsättning för att lyckas i uppdraget. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.

Du behöver kunna planera ditt arbete och hålla uppsatta deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

Sammanfattning

Postadress

Box 53
ARLÖV, 23221

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023