OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Enheten verksamhetsutveckling och stöd söker nu en planeringssekreterare som ska utgöra stöd till avdelningsdirektören samt avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att vara placerad hos sektion kvalitetssäkring i enheten för verksamhetsutveckling och stöd i Borlänge.
Du kommer att
• vara sekreterare i avdelningens ledningsgrupp
• vara sekreterare i avdelningens samverkan
• avlasta avdelningsdirektören med administrativa arbetsuppgifter
• genomföra uppföljning av ledningsgruppens åtgärdslistor
• kvalitetsgranska utformningen av ledningsgruppens handlingar
• delta vid fördelning av avdelningens inkommande remisser, yttranden och regeringsuppdrag
• administrera avdelningsdirektörens tidsplanering, mötesbokningar och resebokningar
• hålla ihop praktiska arrangemang kring möten
• administrera avdelningsdirektörens inkommande post
• uppdatera avdelningens årskalender samt boka in möten
• publicera styrande och stödjande dokument på intranätet
• delta i myndighetens sekreterarnätverk samt samarbeta med generaldirektörens planeringssekreterare.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• lämplig gymnasieutbildning
• mångårig erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i engelska
• god datorvana och goda kunskaper i Office paketet.
Vi vill att du
• är strukturerad
• har god initiativförmåga och kan hålla många bollar i luften
• är flexibel
• har lätt för samarbete
• har ett helhetsperspektiv
• har gott omdöme
• kan arbeta självständigt
• har god lösningsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Borlänge. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Sofia Lundgren Förnamn Efternamn på 010 - 495 55 51, sofia.lundgren@transportstyrelsen.se.
Saco, Jenny Gustafssson Brandt och ST, Björn Englund nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 18 september 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-2625. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om väg- och järnvägsavdelningen:
Väg- och järnvägsavdelningen utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor och tillbud inom väg- och järnvägsområdet. Vi arbetar för en effektiv marknad med sund konkurrens. Vi finns på 11 orter. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Göteborg, Solna och Umeå. Vi har 310 medarbetare.