OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212574
Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsavdelningen (AMA) kommer under kommande år att arbeta intensivt med att uppgradera sina digitala verktyg och processer. Med digitalisering som verktyg avser vi att effektivisera och förbättra verksamhet och måluppfyllelse. För detta uppdrag söker vi nu en planeringssekreterare som kommer att genomföra förstudie, upphandling och arbeta med införande av nya digitala verksamhetssystem till AMA tillsammans med en extern konsult. I uppdraget ingår att leda arbetsgrupper, delta i styrgrupp och ansvara för projektets olika processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med till exempel beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten (180 hp). Förutom ett intresse för verksamhetsutveckling med digitalisering som stöd, vill vi att du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet samt dokumenterad erfarenhet av att leda och driva projekt. Tjänsten kräver vidare att du har god dokumentationsvana och erfarenhet av att kommunicera kring ditt uppdrag samt god svenska i såväl tal som skrift.
Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och har en god förmåga att leda och driva ditt eget uppdrag samt är strukturerad och kommunikativ.
Följande ser vi som meriterande för tjänsten:
• Arbetslivserfarenhet från arbetsmarknadsområdet
• Gedigen erfarenhet/kunnande om uppdrag och verksamheter inom Arbetsmarknad- och socialförvaltningen eller från annan likande verksamhet.
• God kännedom om de administrativa processer och stödsystem som är kopplade till AMA:s uppdrag
• Erfarenhet av processkartläggning
• Erfarenhet av tjänstedesign
• God omvärldskunskap kring digitala verktyg i offentlig sektor
• Erfarenhet av att arbeta med digitaliseringsprocesser i en verksamhet (tex införande av IT-stödda verktyg mm.)
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Arbetsmarknadsavdelningen har som uppdrag att stötta Malmöbor aktuella hos socialtjänsten vidare till arbete och studier. Varje år möter vi mellan 6 – 7 000 deltagare och samverkar intensivt med såväl arbetsgivare som andra organisationer och myndigheter, för att lösa uppdraget. Avdelningen har ca 320 medarbetare.
Information om tjänsten
Anställningsform: Projektanställning till och med 2023-12-31
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98