OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220679
Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare är du direkt underställd en enhetschef inom avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende, enheten stöd och samordning. Det finns idag totalt 8 planeringssekreterare i avdelningen och de är dina närmsta kollegor, samtidigt som du förväntas kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna avdelningen som på andra avdelningar. Du får dina uppdrag från enhetschefen och avdelningens ledningsgrupp.
I avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende pågår ett arbete med att uppdatera vår digitala återansökan om ekonomiskt bistånd. Ett par av planeringssekreterarna är projekt- respektive processledare inom detta arbete och kommer att vara några av dina närmaste kollegor. Samtidigt pågår ett stort arbete med att utveckla hur vi kan digitalisera även processen kring nyansökan av ekonomiskt bistånd. Ett stort arbete är redan gjort, men nu behöver de olika processerna sys ihop och testas. Det är också viktigt att säkra processerna ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Som planeringssekreterare med fokus digitaliering finns också möjlighet att delta i förvaltningsöverpripande arbete som rör digitaliseringsfrågor.
I rollen som planeringssekreterare med fokus digitalisering ingår mycket samverkan både inom avdelningen och med andra avdelningar inom förvaltningen, till exempel med vår digitaliseringsenhet. Uppdraget är att säkerställa, att vi inom ett år, har en fungerande process inom ekonomiskt bistånd som omfattar både nyansökan och fortsatta ansökningar om ekonomiskt bistånd.
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Då är du välkommen till oss på avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende!
Kvalifikationer
Vi söker dig med en för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.
Det är meriterande med tidigare projekt- eller processledning inom digitala tjänster och om du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd kommer detta att underlätta ditt arbete. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Platina, Procapita, Lifecare, Flexite och Stratsys. Det är även meriterande med kunskap i digitala verktyg så som Teams och Sharepoint.
Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.
Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Du har även lätt för att ta till dig ny information, samla information för ett ordentligt beslutsunderlag, samt en förmåga att dela med dig av kunskap och erfarenheter som organisationen kan ha nytta av.
Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Idag är vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Allmän visstidsanställning på ett år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Urval inför intervjuer kommer att ske i början av vecka 13. Digitala intervjuer är planerat till eftermiddag fredag 1 april samt eftermiddag måndag 4 april.
I denna rekrytering har vi även valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför vänligen att endast bifoga CV i din ansökan.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98