OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221514
Arbetsuppgifter
Söker du efter möjligheten att arbeta brett med miljöfrågor? Läs då vidare!
Som planeringssekreterare på fritidsförvaltningens enhet analys och utredning har du en viktig roll i att ta fram väl underbyggda beslutsunderlag till både förvaltningsledning och den politiska ledningen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att systematisera och utveckla miljöarbetet på förvaltningen. Du ansvarar för att ensam eller tillsammans med kollegor samla in, bearbeta och analysera information samt utforma förslag till beslut. Vidare medverkar du i förvaltningsövergripande arbetsgrupper, skriver rapporter och kortare utredningar.
I din roll kommer du att vara ett stöd till både chefer och medarbetare på förvaltningen i frågor kopplade till miljö.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen motsvarande minst 180hp, med inriktning miljö eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Särskilt meriterande är det om du har en mastersexamen inom området. Har du arbetserfarenhet av miljöarbete i någon form ser vi detta som meriterande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift ser vi som en förutsättning för tjänsten. Vidare ser vi också att du har en god datorvana.
Som person ser vi att du som söker har ett intresse för utvecklingsarbete och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är ansvarstagande, engagerad och har en god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du har en förmåga att hantera komplex information och kunna göra avvägningar och prioriteringar när situationen kräver det. Då du i rollen kommer att vara ett stöd för våra chefer och medarbetare i frågor kopplade till miljö ställer detta krav på din pedagogiska förmåga, att göra komplex information begriplig. Rollen kräver också att du har en god samarbetsförmåga och inte har några svårigheter att förhålla dig till förändrade omständigheter.
Om arbetsplatsen
Ekonomi och analysavdelningen
Tjänsten som planeringssekreterare är placerad på enheten analys och utredning som hör till avdelning ekonomi och analys. Aktuell tjänst är ett vikariat som sträcker sig cirka 10 månader. Ekonomi och analysavdelningen fungerar som ett operativt och strategiskt stöd till förvaltningen i frågor som rör planering, mål, uppföljning, prognoser, utredningar, omvärldsanalys och övriga analyser. På avdelningen arbetar för nuvarande elva personer inom olika kompetensområden såsom ekonomi, utredning, nämndsadministration, miljösamordning, internkontroll, målstyrning, verksamhetsutveckling och förvaltningsjuridik.
Fritidsförvaltningen
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall välkommen att söka jobb hos oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att göra skillnad för Malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Malmö stad
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 1 september, eller enligt överenskommelse.
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98