OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220285
Arbetsuppgifter
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen gör inköp till sin huvudverksamhet för ca 800 miljoner årligen. För detta har förvaltningen egna upphandlade avtal men använder även Skånes kommuners ramavtal.
Arbetet med avtal vid köp av extern vård är en prioriterad fråga då det är viktigt att detta hanteras på ett korrekt sätt. Under 2022 gör förvaltningen en satsning för att höja kvaliteten i detta arbete där den konkreta innebörden är att det operativa avtalsarbetet gentemot externa vårdgivare, koncentreras till en grupp medarbetare som är specialiserade på avtalsfrågor. I nuläget består gruppen av tre personer men ska under våren utökas till att bli totalt fem. De två utannonserade tjänsterna är nyinrättade och du får möjlighet att göra en betydelsefull insats för förvaltningens hantering av avtal och samtidigt vara del i ett spännande utvecklingsarbete.
Dina primära arbetsuppgifter är att upprätta och kvalitetssäkra avtal med externa vårdgivare. Detta innefattar både att upprätta avtalen såväl som att ansvara för att de blir undertecknade och hanteras korrekt utifrån administrativa regler och rutiner. Du kommer därför sätta dig in i de processer som gäller vid tecknande av avtal samt behöver du hålla dig uppdaterad inom de aktuella ramavtal som förvaltningen använder. Inför och under placeringar stöttar du verksamheten i att tolka avtalsvillkor korrekt och för en dialog mellan utredningsverksamheten, leverantörer och Skånes kommuner.
Gruppen samarbetar även med de tjänstepersoner i förvaltningen som hanterar fakturor och ekonomi. Avtalsarbetet innebär främst att avropa från ramavtal men även att genomföra direktupphandlingar av vårdgivare i de fall som detta behövs. Då vi står inför att skala upp arbetet finns det mycket att utveckla framåt. Du samarbetar med dina kollegor i utvecklingsarbetet, såväl det interna inom gruppen som det externa gentemot verksamheten och vårdgivare. Dina arbetsuppgifter kommer således också att omfatta exempelvis förbättringsarbete med processer och rutiner. Det är i gruppen viktigt att hålla en hög kvalitet, ge verksamheten stöd och service men också att medverka till att det är högt i tak och stötta varandra i arbetet.
Kvalifikationer
Planeringssekreterare med inriktning mot avtal är en specialisttjänst med fokus på ett avgränsat område. Du som söker behöver vara intresserad av att jobba med ett fåtal arbetsuppgifter som du blir riktigt bra på. Du kommer vara en av förvaltningens fem experter på avtalsfrågor rörande externa vårdgivare och det är viktigt att du trivs med att bygga kunskap löpande.
Vi söker dig som har en minst 3-årig akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning, t.ex. statsvetare, socionom eller jurist. Har du även utbildning inom avtalsrätt och upphandling är det meriterande.
Vi ser gärna att du har arbetat med att upprätta avtal, tolka avtalsvillkor, avtalsadministration och direktupphandlingar. Har du arbetat inom kommunal verksamhet, offentlig sektor eller inom Socialtjänsten är det positivt.
Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, är van att uttrycka dig i skrift och arbetar obehindrat i Word, Excel, Outlook och andra Office-program. Du behöver både ha förmågan att producera ett flertal standardiserade avtal på kort tid, såväl som att fördjupa dig i enskilda avvikande frågor som behöver redas ut. Har du även kunskaper inom socialtjänst, offentlighet och sekretess, Lagen om offentlig upphandling, juridik, inköps- och avtalsrätt samt kunskaper inom Socialtjänstlagen och förvaltningsrätt kommer det att underlätta ditt arbete.
Du behöver vara noggrann, systematisk, kvalitetsmedveten, strukturerad men också samarbetsinriktad, prestigelös, flexibel och nyfiken. Du strukturerar ditt dagliga arbete på egen hand men kan också planera om utifrån olika prioriteringar. Du trivs med att arbeta i grupp och ser arbetsuppgifterna som ett gemensamt uppdrag snarare än individuella processer.
Om arbetsplatsen
Avtalsgruppen är en liten, specialiserad grupp som är placerad i avdelning individ- och familjeomsorg (IFO). Gruppens medarbetare har daglig kontakt med varandra och samarbetar mycket sinsemellan. Det kommer därför att läggas stor vikt vid personlig lämplighet och att ni som arbetar tillsammans ska fungera bra ihop. Under första månaden kommer du börja arbeta med avtalsfrågor men samtidigt kommer en del tid läggas på intern introduktion i gruppen.
Som anställd hos oss erbjuds du kompetens- och metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: 2022-05-01 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Vi kommer att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden. Innan anställning behöver du uppvisa för tjänsten relevant examensbevis samt giltig id-handling.
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98