Planeringssekreterare, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?



ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av lokal- och säkerhetsfrågor? Föredrar du variation i ditt arbete och stimuleras av komplexa frågor?

Dina arbetsuppgifter omfattar att stödja verksamheter inom sektorn i fastighetsrelaterade frågor som avser sektorns befintliga lokaler. Du kommer även att vara ett stöd för sektorns chefer i säkerhetsfrågor. Båda dessa uppdrag kräver en tät samverkan med både interna och externa aktörer. I övrigt kommer dina arbetsuppgifter att omfatta stöd till verksamhetschefer och sektorledning med bland annat utredningar, remissvar, förberedelser av tjänsteutlåtanden samt framtagande av underlag.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra vår administrativa enhet Stab och administration, som består av två engagerade och positiva arbetsgrupper, där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara! Vi arbetar kontinuerligt med vårt mål- och utvecklingsarbete på enheten och det är en självklarhet att du är med och bidrar i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridik eller samhällsvetenskap.
Du har god kunskap om lagar och föreskrifter som styr verksamheterna inom sektorn. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba i projektform.

Det är viktigt för oss att du:
- kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.
- är prestigelös och beredd att ta dig an både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter med samma engagemang.
- är lyhörd, kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt.
- har intresse för och förmåga att ta ansvar, inte bara för din egen arbetsinsats utan också för helheten.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Westelve, processkoordinator
0737-731409
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ellinor Seth, verksamhetschef
0303-33 07 55, 0704-32 07 55
Ulrika Johansson
0303-33 02 62, 0704-32 02 62
Sektorchef Ebba Sjöstedt
0767-61 46 29
Administrativ chef Ulrika Johansson, ej tillgänglig 15/7-7/8
0303-33 02 62
Tillsynsansvarig social omsorg Marie Bertilsson, ej tillgänglig 11-27/7
0303-33 06 66
Administrativ chef Ulrika Johansson
0303-33 02 62
Verksamhetsutvecklare IT Anett Larsson
0303-33 04 22
Planeringssekreterare Hanna Hogström
0303-37 12 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, sektor arbete, trygghet och omsorg Alafors
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Tidsbegränsad till 2017-12-31, med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 14 februari 2017

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024