OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Vi söker en planeringssekreterare till sektor socialtjänst. Du kommer att vara placerad inom vår administrativa enhet ledningsstöd och utveckling. Vi är lokaliserade på Ale torg i Nödinge med goda kommunikationsmöjligheter.
ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av lokal- och utvecklingsfrågor? Föredrar du variation i ditt arbete och stimuleras av komplexa frågor?
Om du blir vår nya kollega kommer dina arbetsuppgifter innebära att stödja verksamheter inom sektorn i fastighetsrelaterade frågor som avser både sektorns befintliga lokaler samt representera verksamheten i de projekt som går till nybyggnation. Uppdraget omfattar även att på en strategisk nivå arbeta med sektorns lokalförsörjning enligt de centrala processer som finns i kommunen. För att lyckas väl i rollen krävs en tät samverkan både med interna och externa aktörer.
I övrigt kommer dina arbetsuppgifter att omfatta stöd till verksamhetschefer och sektorledning med bland annat utredningar, remissvar, förberedelser av tjänsteutlåtanden samt framtagande av underlag. Du kommer också att delta och representera sektorn i olika möten och projekt.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra vår administrativa enhet ledningsstöd och utveckling, som består av två engagerade och positiva arbetsgrupper, där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara! Vi arbetar kontinuerligt med vårt mål- och utvecklingsarbete på enheten och det är en självklarhet att du är med och bidrar i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridik eller samhällsvetenskap. Du har god kunskap om lagar och föreskrifter som styr verksamheterna inom sektorn samt önskvärt med kunskaper om fastighetslagsstiftning. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba i projektform.
Det är viktigt för oss att du:
- kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.
- är prestigelös och beredd att ta dig an både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter med samma engagemang.
- är lyhörd, kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt.
- har intresse för och förmåga att ta ansvar, inte bara för din egen arbetsinsats utan också för helheten.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.