Planeringssekreterare Socialförvaltningen - Vård och omsorg

Planeringssekreterare Socialförvaltningen - Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.

Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?

Socialförvaltningen förstärker nu med 2 verksamhetsnära Planeringssekreterare. En tjänst med tillhörighet Vård och Omsorg och en tjänst med tillhörighet Individ och familjeomsorgen.

ARBETSUPPGIFTER
Som planeringssekreterare är du direkt underställd Verksamhetschef för Vård och omsorg. Det finns idag 12 enhetschefer i ledningsgruppen och de är dina närmsta kollegor, samtidigt som du förväntas kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna förvaltningen som inom hela kommunen.

Du får dina uppdrag från verksamhetschefen och ledningsgruppen, och du arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du utgör ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och ger även ett professionellt stöd i det dagliga arbetet.

I rollen ingår det att arbeta med verksamhetsnära frågor i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbete. Du kommer även vara ett stöd vid presentation och kommunikation i och för verksamheten. I din roll har du också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.

Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom Vård och omsorg är det meriterande. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Lifecare, Procapita, Qlickview Grade och Stratsys. Det är även meriterande med kunskap i digitala verktyg så som Teams och Sharepoint.

Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.

Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef LSS Ann-Caroline Håkansson
040-439357
Facklig företrädare Anders Sahlström
040-439579
enhetschef Ove Ekström

enhetschef HSL Jill Borglin
040-439205
Leg.arbetsterapeut Katja Augustsson
040-439343
Leg.sjukgymnast Karina Sargéus
040-439383
Leg.sjuksköterska Delia Alvarez Garcia

Enhetschef LSS Ann-Caroline Håkansson
040-6256357
Verksamhetschef Hälsa & Omsorg Mona Hirche
040-6256165
enhetschef socialpsykiatrin Susanne Lundmark
040-6256169

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Hälsa och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Kärleksgatan 6 23221 Arlöv
None

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024