OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20201178 Arbetsuppgifter
I rollen som planeringssekreterare med inriktning statistik, utredning och analys kommer du att vara en viktig del i förvaltningens omvärldsarbete. Du kommer att arbeta med våra digitala system och statistikverktyg och förse ledningen med ett kvalificerat analysmaterial som underlag för beslut. Du stödjer ledningen i kvalitetsutveckling och arbetar med planering, utredning och uppföljning av såväl förvaltningens- som avdelningens arbete.
För att möjliggöra bästa möjliga utveckling av föreningslivet kommer du även vara en del av övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten. I uppdraget ingår också att möta olika typer av föreningar och du har även kontakt med anställda och förtroendevalda. Eftersom vi arbetar med föreningslivet förekommer arbete på kvällar och helger men till största delen är arbetstiden förlagd till dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning med minst 60 poäng statistik eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vi förutsätter att du är intresserad av samhällsfrågor och har en god administrativ förmåga och trivs med att organisera och analysera större datamängder. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav och erfarenheter av QlikView eller liknande verktyg för att visualisera stora datamängder är meriterande liksom erfarenhet av avancerad analys. Har du dessutom arbetat i en politiskt styrd organisation ser vi det som en fördel. Även kunskap om och erfarenhet från idrottsrörelsen är meriterande liksom erfarenheter från föreningslivet i stort.
För att passa i rollen som planeringssekreterare arbetar du målinriktat och trivs med att arbeta i ett högt tempo i samverkan med andra. Du är drivande och van vid att ta egna initiativ inom ramen för ditt uppdrag. Du är noggrann, initiativrik och lösningsinriktad samt skicklig på att kommunicera i tal och skrift. Du bör också vara stresstålig samt bra på att snabbt sätta dig in i nya frågeställningar.
I övrigt beaktas personlig lämplighet för tjänsten.
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Fritidsförvaltningen
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall – välkommen att söka jobb hos oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att göra skillnad för Malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid.
Föreningsavdelningen, med sina tre enheter, är hjärtat i Fritidsförvaltningens organisation. Här jobbar drygt 20 personer med att ge stöd till Malmös föreningsliv. Föreningslivet i Malmö är rikt och erbjuder allt från idrott, natur och kultur till sociala aktiviteter. Det går inte att överskatta betydelsen av ett starkt föreningsliv för ett levande demokratiskt samhälle och att vara föreningsaktiv är ett av de bästa medlen mot segregation, isolering och otrygghet. Därför arbetar föreningsavdelningen, med att ge stöd och goda förutsättningar för att föreningar kan växa och utvecklas. Föreningslivet står dock inför många utmaningar och vi behöver bli ännu bättre på att läsa av förändringar i vår omvärld för att stå rustade för framtiden. Därför söker vi dig som vill vara med och skapa förutsättningar för att hantera utmaningarna.
Varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2020-09-01 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98