Planeringssekreterare stöd och service

Planeringssekreterare stöd och service

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan.



ARBETSUPPGIFTER
Hej, jag heter Elahe Poorzaki och jag arbetar som avdelningschef på avdelningen för Stöd och Service. Vår planeringssekreterare går till en ny tjänst inom kommunen och nu söker vi hennes ersättare.

Du kommer att ha en rad arbetsuppgifter av skiftande karaktär på avdelningen. Du ingår i avdelningens stab och arbetar på uppdrag av avdelningschef. Du kommer att vara ett kvalificerat administrativt stöd till avdelningens alla verksamheter. I det arbetet ingår att ta fram underlag till beslut, strukturera och sammanställa information både på avdelningsnivå och ner på enhetsnivå.

Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

• Ansvar för att identifiera utvecklingsområden samt samverka externt såväl som internt. Detta ställer krav på att driva frågor som är relaterade till lagstiftarens krav, evidensbaserad praktik och politiska ambitioner.
• Ska medverka till att optimera verksamhetsutvecklingen på avdelningen beträffande målgrupperna för avdelningens verksamhet.
• Ska fungera som ett praktiskt stöd för avdelningschef och avdelningens ledningsgrupp.
• Ska fungera som övergripande processtöd i samband med exempelvis organisationsförändring, översyner, uppföljning, implementering, projektledning och planering av verksamheten.
• Ska i samverkan med övriga likvärdiga funktioner på förvaltningen och optimera det förvaltningsövergripande kvalitetsarbetet, detta i syfte att erbjuda en EBP (kunskapsbaserad och kvalitetssäkrad socialtjänst.)

Planeringssekreterare har ansvar för att på en förvaltnings- och avdelningsövergripande nivå, arbeta med strategiska frågor. Du kommer att hålla ihop avdelningens arbete med verksamhetsplaner och planeringsanalys. Du kommer att arbeta med kvalitets- och utvecklingsarbete inom avdelningen tillsammans med förvaltningens motsvarande funktioner både enskilt och i olika arbetsgrupper.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en har en kandidatexamen (180 hp) inom relevant område. Har du 30 hp i socialrätt är detta meriterande.
Du har kunskap och erfarenhet av att dokumentera, arbeta i office-paketet speciellt erfarenhet av att arbeta i excel och att
hantera och strukturera information på ett tydligt sätt. Har du erfarenhet av ledarskap/arbete i ledande befattning är det meriterande.

Du har en god analytisk förmåga, du kan utveckla strategier, planera och följa upp ditt och andras arbete och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla och uttrycka information både i tal och skrift, anpassad till mottagaren.

Du är kreativ och nytänkande och kan driva frågor som är relaterade till lagstiftarens krav, evidensbaserad praktik och politiska ambitioner. Du hanterar och anpassar dig till de krav och utmaningar som rollen ställs inför.

Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter, uppdrag och har stor förmåga att skapa goda relationer med brukare, kollegor, samarbetspartners och ledning.

B-körkort och tillgång till bil krävs för att vara aktuell för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar rökfri arbetstid.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024