OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20232623
Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare arbetar du med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du kommer att utgöra ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och även ge ett professionellt stöd i det dagliga arbetet samt serva enhet och nämnd med statistik.
Arbetet är mycket självständigt, men du förväntas samtidigt även kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna enheten som på avdelningen. I din roll har du också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.
I rollen ingår det att arbeta med verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning som är relevant för befattningen (180 hp). Du är van vid att skriva rapporter och beslutsunderlag och har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i Excel och har erfarenhet av att ta fram och arbeta med statistik.
Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och goda kunskaper i det övriga Office-paketet.
Följande är meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel i roll som planeringssekreterare, kvalitetstrateg, utredningssekreterare eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta i en överförmyndarverksamhet
• Erfarenhet från arbete med myndighetsutövning
• Goda kunskaper om förvaltningslagen, offentlighet och sekretess
• Erfarenhet av att leda processer
• Erfarenhet av att arbete som rör digitalisering
• Erfarenhet av arbete som rör systemutveckling
Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt och du har en god kommunikativ förmåga. Vidare har du ett tydligt fokus på att leverera enligt organisationens krav och behov och strävar alltid efter att ditt arbete genomgående håller en god kvalitet.
Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, självständigt kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.
Om arbetsplatsen
Enheten för överförmyndarärenden ansvarar för tillsynen över förmyndares, gode mäns och förvaltares verksamhet. Enheten fattar också beslut om tillstånd till dessa ställföreträdares olika åtgärder, utser ställföreträdare och beslutar om arvode till ställföreträdare. Enheten utreder också behov av ställföreträdarskap och yttrar sig till tingsrätten i dessa ärenden. Enheten ansvarar även för att rekrytera personer till uppdrag som ställföreträdare och att se till att ställföreträdarna får tillräcklig utbildning för att klara sina uppdrag. Hela enhetens verksamhet sker med stöd av delegation från överförmyndarnämnden.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98