OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210175
Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare vid enheten för Fysisk miljö kommer du att ge stöd och service till verksamheten i frågor och ärenden som främst rör förvaltningens lokaler. Du kommer att vara en central funktion för enheten och förvaltningens kontakter med andra förvaltningar och myndigheter. En viktig del i tjänsten är att utveckla och ta fram effektiva arbetssätt och processer.
• Du kommer att skriva fram ärenden till förskolenämnden och ledningsgruppen samt att hålla muntliga framställningar. Du ska kunna leda och medverka i olika projekt och arbetsgrupper.
• Du kommer att arbeta självständigt med förvaltningens avtal såsom hyresavtal, städavtal och övriga förekommande driftsavtal.
• Du kommer att ta fram hyresavtalsärenden till förskolenämnden samt övriga skrivelser till förskolenämnden, förskoleförvaltningens ledning och andra myndigheter till exempel miljöförvaltningen och stadsbyggnadskontoret.
• Du ansvarar för stötta enheten i till exempel hyresuppsägningar, beställningar och direktupphandlingar.
• Du medverkar i strategiska och operativa frågor, deltar i förvaltningsgemensamma arbetsgrupper samt medverkar i frågor om myndighetskrav och i utvecklingsarbetet på enheten.
• Du kommer att ha ett brett kontaktnät och samarbete med personer både inom och utanför förvaltningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, fastighetsekonomi/fastighetsrätt, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har några års relevant arbetslivserfarenhet med hyresavtal, utveckling av rutiner och processer samt olika undersökningar och rapporter gärna inom fastighetsverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en stor organisation samt kunskap och/eller erfarenhet av hyresjuridik.
I dig söker vi en positiv kraft som gärna tar initiativ och arbetar självständigt. Du är noggrann, arbetar strukturerat och har förmågan att arbeta med flera olika projekt och arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen krävs att du är lyhörd och har en ödmjukhet och förståelse för komplexiteten i uppdragen. Du har en god kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi ser att det är viktigt att du trivs med att bygga relationer och att du har en social färdighet där du obehindrat kan röra dig mellan olika sammanhang.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Förskoleförvaltningen är en av de största förvaltningarna i Malmö stad med cirka 5 000 medarbetare och vi bedriver verksamhet i omkring 220 enheter geografiskt spridda över hela staden. Vi omsätter nästan 3 miljarder kronor, varav lokalkostnaderna uppgår till drygt 500 miljoner kronor.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/.
Blanketten finns i kategorin Belastningsregistret och heter Skola, förskola eller barnomsorg – Belastningsregistret.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98