OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-Ett jobb med plats för utveckling, kreativitet och samarbete!
Är du socionom eller likande, med bred erfarenhet inom Individ- och familjeomsorgen och söker nya utmaningar. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla en helt ny roll. Söker du ett arbete som är ansvarsfullt och omväxlande med högt tempo, då kanske just du är vår nya planeringssekreterare!
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn- och Familjeenheten, Vuxenenheten, Öppna Enheten och reception samt enheten för Arbete- och integration. Uppdraget handlar om att ge stöd till både organisation och chefer.
Som planeringssekreterare ingår du i ledningsgruppen för IFO och din närmaste chef är IFO-chefen. Du kommer även att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt.
Arbetsuppgifter
Uppdraget innehåller arbetsuppgifter av skiftande karaktär vilket inkluderar omvärldsbevakning med fokus på lagstiftning och tillämpning inom IFO:s ansvarsområden. Var finns ”best practice”?
Statistiksammanställningar och analys från våra olika verksamhetssystem. Kontroll och uppföljning av uppsatta mål samt olika kvalitetsmått. Besvara olika instanser och förfrågningar vid behov. Söka och redovisa stadsbidrag. Stöd vid upphandling och vid tecknade av avtal och uppföljning av det samma. Upprättande och struktur av verksamhetens rutiner.
Särskilda uppdrag så som samordning av brukarundersökningar och samordning av våra e-tjänster som är under framväxt. Ansvar inom ramen för vårt verksamhetssystem VIVA.
Du kommer även vara stående sekreterare i verksamhetens ledningsgrupp.
I rollen har du ett nära samarbete och stöd från verksamhetens chefer och förvaltnings kvalitetscontroller. Men även nämndens politiker och övriga verksamheter.
Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning företrädesvis socionom. Med rätt erfarenhet kan även högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande vara aktuellt.
Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Bred erfarenhet inom Individ och familjeomsorgens verksamhetsområden är meriterande likaså att ha arbetat i ledande position.
Du som person har hög analysförmåga och motiveras av att självständigt söka och sammanställa uppgifter samt kunna presenterar dessa på ett enkelt och sammanfattande vis.
Då en stor del av arbetet utförs i kommunikation med ansvariga enhetschefer är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har hög leverans.
Du behöver vara strukturerad och ha förmåga att själv planera, organisera och prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Plats för utveckling
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar bidrar till helheten för hela individ- och familjeomsorgen och därmed kommuninvånarna. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt och engagerat gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utveckla rollen som planeringssekreterare och eftersom det är en nyinrättad tjänst kommer det finnas stora möjligheter att påverka.
Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom verksamheten.
Så har du adekvat utbildning, de personliga egenskaperna och relevant erfarenhet så tveka inte att söka!
Upplysningar
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.